• Anonym (Orolig)

Min flicka är röd i underlivet

Min flicka på snart 3 år är nästan alltid röd i underlivet och hon säger ibland att det gör ont, då jag får smörja med idomin. Det hjälper någon dag men sedan är det samma sak..Hon får inte längre torka sig själv då jag först trodde det var urin som samlades, men så var det inte. Dem på bvc säger inte så mycket.."det är vanligt att barn i hennes ålder får så" "fortsätt smörja" Men kan man verkligen hålla på så? Har ni varit med om samma sak? någon som vill hjälpa till lite=)

• Svar på tråden Min flicka är röd i underlivet
  • BlåRosen

Skippa Idominet, den ger ingen verkan.

Silon-salva säger jag bara.

• Anonym (Orolig)

Vad tror du hon kan ha fått? Vad är silon för salva då?, alltså mot vad

• rasajj

Badar hon aller dushar hon?

Om hon badar sa kan hon vara allergisk mot tval/schampoo/badbubblor. Iom att hon da sitter i kemikalierna sa irriterar de mer, sarskillt kanslig hud som i underlivet. prova att dusha henne ett par dagar/vecka och se om det blir battre..

Lycka till!

• Anonym

Jag har haft samma problem med min dotter från att hon var tre till nu, och hon är snart åtta år. Har varit på besök hos massa barnläkare för problemet och dom avrådde mig från att överhuvudtaget använda tvål nära underlivet och har smörjt henne med inotyol i alla år pga detta. Nu för ett tag sedan hade hon så ont igen och vi fick en akuttid på barnmedicin..träffade en superläkare där och jag förklarade att jag under dessa år har misstänkt svampinfektion men har bara blivit nekad, att det inte var så. Han sa direkt att det var svamp och det kommer pga attt ph floran blir försämrad och skrev ut ett recept med salva mot svamp. Symtomen är mycket bättre på henne nu och det känns så skönt att äntligen få ordning på detta nu. Jag vet inte om det hjälper dig men du kan väl höra efter hos läkaren och se vad han säger. Hoppas att allt löser sig!

• Anonym (Mirre)

Testa med salva mot svamp. Min dotter har varit knallröd i underlivet vid några tillfällen jag kontakatade då BVC och frågade om det kunde vara svamp och de svarade JA, så jag har använt daktacort det har räckt med att smörja 2 kvällar i rad sedan har det varit borta detta har hänt 3 ggr.

• Anonym

min dotter blir åxå röd då hon inte torka sig efter toa besöken ibland ska de ju gå så fort att dom inte ha tid jag har kört med alovera funkar bra å man ska aldrig använda tvål där nere möjligt vis DAX tvättkräm el lactacyd :)

• Anonym (urininfekt)

Min dotter tog ett snippa prov (vaginalt)
    Hon fick pencilin - urinvägs infektion , nu är hon bra igen .

• kobra

skippa krämerna och ta olivolja istället, kallpressad naturlig och utan mineraloljor

Svar på tråden Min flicka är röd i underlivet