Inlägg från: vickis75 |Visa alla inlägg
  • vickis75

Pandas hangarounds

26. Första gången jag skulle ut och åka båt med maken i skärgården i Västervik fick jag agera hopp-i-land-kalle när vi kom till en trevlig liten ö. Det var första och sista gången - efter den gången fick jag styra båten istället! Bräckt vatten är ganska klart och jag fick sitta i fören och kika hur grunt det verkade. När det var grunt nog skulle jag hoppa i med tamparna (ja ni vet de där snörena som man knyter fast båten med nånstans passande - typ i ett träd eller så) och sen hålla in båten till land tills Mattias kom och förtöjde. Sagt och gjort! Satte mig och kollade. -Jag vet inte riktigt om vi är tillräckligt nära, hojtade jag. -Bottnar du eller inte, hojtade maken varpå jag hoppade i - bara för att upptäcka att jag inte bottnade alls. Där hängde jag i fören och sprattlade. -Hjäälp, jag når inte botten! -Släpp båten då, sa maken. Och där slog det slint i Vickis huvud!! -Nej det kan jag inte - då driver du iväg! (öööh??) Det låg flera båtar förtöjda i närheten runtomkring, och de hader säkerligen kungligt roligt åt mig som hängde där i värsta Segelsällskapsresan-anda!! Iaf så medans maken stod och argumenterade med mig (som fortfarande vägrade släppa båten Generad) drev vi in mot land - och plötsligt bottnade jag... Sen dess utsåg maken sig till hoppilandkalle och jag fick styra.

27. Jag grät så tårarna sprutade när "Bimbo" dog i "Tre kronor"

28. När jag var liten - riktigt liten, så liten att jag inte kommer ihåg det tack och lov - åt jag ketchup på allt - t o m I(!!!) ärtsoppa!

29. Jag och min kompis Linda blandade en fin drink hemma en gång när mamma och pappa inte var hemma - lite av allt som fanns i flaskform i kylskåpet, mammas hemmagjorda jordgubbssaft och som extra piff - strössel! Det blev - odrickbart! Mamma fattade aldrig varför jag inte kunde dricka hennes hemmagjorda saft efter det...

30. Jag har sjungit Målle Lindberglåtar ihop med bl a mammas kusin i en tomm damm på torget i Rörvik vid sisådär kl 3 på natten. Säkerligen poppis bland de som bodde i lägenheterna runtomkring...

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Godnatt Panda!

Hoppas ni har trevligt!

*kramar*

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

31. Jag träffade Mattias när jag var 16 och han 17.

32. Första gången det var dags för val försökte makens far luska i vad jag hade tänkt rösta på. Till saken hör att svärfar är inbiten socialdemokrat och på den tiden väldans politiskt aktiv här i kommunen. Bara för att slippa diskutera mer (jag är rätt så ointresserad av politik nämligen) sa jag: "Jag hade tänkt rösta på kristdemokraterna, för Alf Svensson är himla stilig tycker jag!!" Sen behövde jag inte tänka på att säga mer - för svärfar gastade så duktigt själv om att man inte kan rösta på nån för utseendets skull osv osv. Efter det har han aldrig mer frågat vad jag röstar på - och inte sin son heller för den delen. *fniss*

33. När min syster skulle konfirmeras kom vi så sent Mattias och jag att vi kom in i kyrkan samtidigt som konfirmanderna.

34. Jag saknar braiga barnprogram som t ex Urcellen Ellen, Zvampen, Halvfemhuset, Trolltyg i tomteskogen mm mm.

35. När jag var sisådär 16-17 nånstans fick jag en dikt publicerad i en diktsamling. *stolt* Diktsamlingen hette "Älska mig, nu!" och gavs ut av Folkhälsoinstitutet.

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

God natt Panda!

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Haha bra idé Pandararing! Fast hon kke blir lite misstänksam om jag fotar för mkt... Fundersam

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Hur går det med dina 100 Panda? *väntar nyfiket på fortsättning* Räcka ut tungan

Jag har lagt mina i en blogg nu för att kunna hålla ordning - annars börjar jag väl snart upprepa mig... Generad

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Men vad du skriver kvinna!!! Nu är du ju ifatt mig!

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

36. Jag är smålänning och därmed sparsam - även vad gäller ägg tydligen. William kom till efter 2 år och 3 månader med hjälp av dubbel dos Pergotime. Med Hannah räckte det att få receptet! Jag råkade ägglossa av mig själv månaden innan jag skulle börja knapra Pergo...

37. Jag älskar att dansa - hör jag musik har jag svårt att vara stilla...

38. Sist jag var på krogen (skulle kunna tänka mig att det var ungefär samtidigt som Panda) gick jag hem tidigt - jag blev innerligt trött på att bli grovt raggad på av knappt 18-åriga raggare med skinnväst och träskor och kläggigt bakåtslickat hår, dessutom knappt torra bakom öronen!!

39. När jag var hos tandläkaren sist kände jag mig gammal för första gången i mitt liv - första tanken var nämligen: "Men den där lille grabben kan väl knappt ha gått ut gymnasiet, ska han peta mig i munnen?!"

40. Ibland är det pinsamt att jobba som vuxendövtolk - jag har på storskärm skrivit penis istället för pensionär... Generad Tur att de flesta i det sällskapet läste långsamt!!

Förvirrad - helt enkelt!
Svar på tråden Pandas hangarounds