Pandas hangarounds
26. Första gången jag skulle ut och åka båt med maken i skärgården i Västervik fick jag agera hopp-i-land-kalle när vi kom till en trevlig liten ö. Det var första och sista gången - efter den gången fick jag styra båten istället! Bräckt vatten är ganska klart och jag fick sitta i fören och kika hur grunt det verkade. När det var grunt nog skulle jag hoppa i med tamparna (ja ni vet de där snörena som man knyter fast båten med nånstans passande - typ i ett träd eller så) och sen hålla in båten till land tills Mattias kom och förtöjde. Sagt och gjort! Satte mig och kollade. -Jag vet inte riktigt om vi är tillräckligt nära, hojtade jag. -Bottnar du eller inte, hojtade maken varpå jag hoppade i - bara för att upptäcka att jag inte bottnade alls. Där hängde jag i fören och sprattlade. -Hjäälp, jag når inte botten! -Släpp båten då, sa maken. Och där slog det slint i Vickis huvud!! -Nej det kan jag inte - då driver du iväg! (öööh??) Det låg flera båtar förtöjda i närheten runtomkring, och de hader säkerligen kungligt roligt åt mig som hängde där i värsta Segelsällskapsresan-anda!!
Iaf så medans maken stod och argumenterade med mig (som fortfarande vägrade släppa båten
) drev vi in mot land - och plötsligt bottnade jag... Sen dess utsåg maken sig till hoppilandkalle och jag fick styra.
27. Jag grät så tårarna sprutade när "Bimbo" dog i "Tre kronor"
28. När jag var liten - riktigt liten, så liten att jag inte kommer ihåg det tack och lov - åt jag ketchup på allt - t o m I(!!!) ärtsoppa!
29. Jag och min kompis Linda blandade en fin drink hemma en gång när mamma och pappa inte var hemma - lite av allt som fanns i flaskform i kylskåpet, mammas hemmagjorda jordgubbssaft och som extra piff - strössel! Det blev - odrickbart! Mamma fattade aldrig varför jag inte kunde dricka hennes hemmagjorda saft efter det...
30. Jag har sjungit Målle Lindberglåtar ihop med bl a mammas kusin i en tomm damm på torget i Rörvik vid sisådär kl 3 på natten. Säkerligen poppis bland de som bodde i lägenheterna runtomkring...