Inlägg från: vickis75 |Visa alla inlägg
  • vickis75

Pandas hangarounds

Eftersom jag lovat att attackera den här tråden idag gör jag en Camilla Läckbergare - och gör en bloggutmaning, och listar 100 saker om mig själv:

(i hopp om att få veta 100 saker om min idol! )

Ska bara sätta igång en film åt William som precis kom och sa: "Jag vill titta på film häruppe förstår du gullet!" - ibland undrar man om han verkligen är 4 år...

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

1. En gång när vi var på semester i Varberg när jag var liten ställde jag mig på en krabba i vattnet - gissningsvis har ingen närvarande sett någon hoppa upp på en sten så fort vare sig förr eller senare! Som tur var lyckades den inte nypa mig (precis som om det är lätt att nypa nån som står på en )

2. När jag var liten åkte vi alltid på semester till Getteröns camping i Varberg, förutom 2 år på raken i mitten på 80-talet då vi istället åkte till Landskrona. Undrans om mamma och pappa hade taskig fantasi eller om de bara gillade Varberg... Fundersam

3. Jag är fortfarande typ 5 år när det gäller födelsedagar och julaftnar! (samma vad gäller mors dag f ö - mer paket åt folket!!)

4. Jag har föllseda imorgon!

5. När de ringde från ett undersökningsföretag för nån vecka sen fick jag börja räkna för att klura ut hur gammal jag var... Först konstaterade jag vad det var för år i år (!) och sen började jag räkna - stackarn i luren måste trott att jag var helt galen!

Det var de första fem det!

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Fler:

6. Jag är internetberoende (numera även effelberoende).

7. Jag tycker att Photoshop är ett omåttligt kul program att greja runt i.

8. Jag blir omåttligt grinig - näst intill folkilsk - när jag blir hungrig eller om jag inte fått sova...

9. Jag är väldans spruträdd och födde därmed både William och Hannah utan ryggbedövning bara pga att jag vet att den sprutan är superduperstor!

10. Den där spruträdslan har gjort att jag vägrar ta bort en stor leverfläck som jag har på halsen! Ska den bort får de söva mig - för dels vägrar jag bli stucken med en spruta i ett område där jag ser vad som händer i ögonvrån, dels är jag livrädd för den jästrans skalpellen!

Såja - bara 90 kvar!

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Godnatt Pandaskruttan!

*kramar om*

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

*godmorgonkramar*

11. Jag är en boksamlare. T o m så galen att jag gärna lånar böcker på biblioteket och läser - är de bra så köper jag dem! (gäller främst författare jag inte läst innan)

12. Jag har alldeles för livlig fantasi för mitt eget bästa - inte bra i kombination med en släng mörkerrädsla...

13. Efter att ha sett "hajen" hade jag t o m problem att gå på toaletten - vem vet vad som kunde tänkas dyka upp ur röret och bita mig i rumpan...

14. Jag är bra på att göra bort mig. *suck*

15. Jag är helt övertygad om att vi har en hustomte här i huset. Och dessutom är jag säker på att den rackarn lagt beslag på ett av mina armbandsur. (det var 10 år sen och det har fortfarande inte dykt upp trots totalrenovering av större delen av huset).

Kommer fler framåt dan...

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    Panda skrev 2006-09-15 08:21:12 följande:
    Väntar på en fortsättning . /Kan nu titulera mig som fotograf
    Haha, när jag är färdig med alla 100 kommer ni inte tro utan veta att det är en heltokig typ som sitter här...
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    på er!!

Hm, kan inte hålla mig härifrån ju - just nu"städar" jag övervåningen... Oskyldig
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Skönt att höra att det är fler som är lika duktiga!! Räcka ut tungan Hm, undrans hur jag ska hindra kidzen från att knata upp på övervåningen för att spela dataspel idag  då?? Fundersam

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    Pee Wee skrev 2006-09-15 10:06:06 följande:
    Vad duktiga ni är då Själv tänkte jag sy en gardin till köket Få se om det blir idag eller någon annan dag
    Haha, jag har sytt gardiner till hallen nu i snart en månad!
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Fortsätter:

16. Jag är helt hopplös på att sy! Tror att jag lider av symaskinsallergi eller nåt. Skulle sy julgardiner till köket en gång - mamma hjälpte mig att köpa tyg och klippa till - jag svor så maken lämnade huset! Mamma sydde kläder till mig och syrran när vi var små - så hennes talang har jag uppenbarligen inte ärvt iaf!!

17. Jag är lika hopplös vad gäller träslöjd. Pappa som är en hejjare på allt som har med trä att göra (har t o m designat egna bord och renoverar gamla möbler på fritiden) har inte lyckats föra över minsta lilla arvsanlag till mig vad gäller den talangen...

18. Jag är så jäkla förvirrad rent ut sagt att jag idag tvättar om samma maskin tvätt för tredje gången!! Jag har nu glömt den i maskinen 2 gånger och hittat den först när den börjat lukta sådär lagom småsurt!

19. Jag gillar fortfarande tonårskomedier à la "10 orsaker att hata dig" - Coyote Ugly - She's all that - Dirty Dancing osv osv Generad

20. Jag tycker att det görs alldeles för lite actionkomedier numera! Saknar filmer i stil med Bruce Willis alla actionkomedier och Mel Gibson osv.

Förvirrad - helt enkelt!
Svar på tråden Pandas hangarounds