sjukhusfobi
Har extrem sjukhusfobi, tandläkarskräck, sprutfobi osv.. Ville därför inte ha EDA som bedövning utan hyrde tens att ha hemma för att stå ut längre. Kanonbra! Läste på en hel del innan så att jag skulle ha realsitiska förväntningar och så tänkte jag att blir det riktigt outhärdligt så får jag väl be om EDAN ändå(som sista utväg). Att läsa så mkt och precis allt kring förlossningen gjorde mig aningen ångestladdad men det la sig lagom till det var dags. Tror att oron var lite bra, som en slags mental förberedelse.
Hur som helst;Åkte in när jag inte stod ut hemma längre, var då öppen 5cm. Fick lustgas, akupunktur, varma kuddar om magen och det gick jättebra fast det gjorde vansinnigt ont!
Kunde följa med i det jag läst och förstod hur kroppen arbetade för och jag försökte följa med med. Litade till att min kropp och att det skulle gå bra. Hade också läst nånstans att barnets huvud är mjukt och pressas ihop lite då det ska ut. (Var mer rädd för att sys än att föda)Sprack lite och andades lustgas då de sydde. Gick också bra. Är inte alls rädd för min kommande förlossning med andra barnet.