Jag är precis lika trött som du på den idiotiska kommentaren. Den kommentaren innebär ju egentligen att alla som blir gravida inte har så stor längtan efter barn, hur kan de annars bli gravida? För vill man ha barn så visst sjutton tänker man på det oavsett om det är första månaden som man försöker bli gravid, eller om man har försökt i flera år.
Jag kan hålla med om den orättvisa världen. Jag har en fd. arbetskamrat som är 40+ som blev gravid för att hon inte skyddade sig. Hon gjorde abort, vilket stack som en kniv i hjärtat på mig. Förövrigt har vi familjemedlemmar och vänner som har blivit gravida efter första, andra respektive tredje försöket. Själva har vi försökt i 1,5 år.
Idag har jag "överlevt" en av mina största fasor. Jag var och tog blodprov. Jag kände mig så mesig hos sköterskan. Jag hade t.o.m. min man med mig som jag höll krampaktigt i handen. Sköterskan var så trevlig och förstående och det gick faktiskt riktigt bra! Även om jag var i chocktillstånd!
Om två veckor ska jag in på "tvätt av äggledarna". Det är skönt att det bara rullar på med undersökningar. Man vill ju veta om något är fel eller hur det ser ut.