• nollåttan

Utredning

Sofisk: Oroa dig inte. Här har du en till som alltid varit frisk och som fortfarande enl. läkarna är fullt frisk (men trots detta är jag inne och surfar på "svårt att få barn tråden". Vår situation är inte kul men undersökningarna är inte speciellt farliga. Det har de i alla fall inte varit för mig... Vi var på vårt första besök den 20 sept. och jag har sedan dess gjort några undersökningar. Nu är det däremot dags för skarpt läge. Är både förväntansfull och skräckslagen...
    Fia4: Är mannen på bilden din egen man så är det i alla fall inte ert 6-liv det är fel på!! (skoja bara! )

• nollåttan

Sofisk: Japp jag har gjort det mesta tror jag. Dels har jag gjort kontraströntgen på äggledarna, inte så kul förstås men absolut inget farligt. Jag har också spolat in vatten i livmodern och sedan gjort ultraljudsundersökning. Det var heller inget farligt alls. Kändes överhuvud taget inte, men det kan ju vara individuellt... Det vanligaste är dock som det verkar att det inte känns alls.

EdaT: Jag är inte heller så pigg på att prata om vår situation med en massa andra men här inne är det bara att prata på och jag måste säga att jag fått väldigt mycket stöd och information! Hoppas att det går bra för er nu framöver!

• nollåttan

EdaT: Du är i gott sällskap! Det tog mig rätt så lång tid innan jag överhuvudtaget (för mig själv, för läkare och tom min man) ens kunde uttala orden "jag har svårt att bli med barn". Det kändes som att det blev verkligt i och med att jag satte ord på det. Du är nog ungefär lika känslig som alla vi andra här inne... Välkommen hit till detta sorgliga men ändå väldigt trevliga forum!

• nollåttan

Fia 4- kul att besöket gick bra! Det känns ju alltid bra att vara igång! Hur ska ni gå vidare? Vet ni det ännu?
    Hälsa din pojkvän!!!

• nollåttan

Fia och Sara: jag känner igen mig- vill också ha en liten sooooo badly, och nej- jag vill inte heller gå runt och skylta med mina bekymmer...

• nollåttan

Vet ni om man får en bekräftelse av HS när remissen kommit till dem? (alt om man får en bekräftelse på att ens läkare som gjrot utredningen skickat in remissen?)

• nollåttan

Aj då. Då verkar inte vår remiss ha kommit in ännu då. Suck, då blir det till att börja jaga läkaren på telefon igen. (inte alldeles lätt att komma fram.)

Svar på tråden Utredning