Utredning
Hej!
Är det någon som ska eller precis har börjat en utredning? Vi kanske skulle kunna följas åt?? Skönt att dela tankar o funderingar..
Jag o min sambo har en tid den 26:e september. Det är vårat första besök.
Hej!
Är det någon som ska eller precis har börjat en utredning? Vi kanske skulle kunna följas åt?? Skönt att dela tankar o funderingar..
Jag o min sambo har en tid den 26:e september. Det är vårat första besök.
EdaT: Du är i gott sällskap!
Det tog mig rätt så lång tid innan jag överhuvudtaget (för mig själv, för läkare och tom min man) ens kunde uttala orden "jag har svårt att bli med barn". Det kändes som att det blev verkligt i och med att jag satte ord på det. Du är nog ungefär lika känslig som alla vi andra här inne... Välkommen hit till detta sorgliga men ändå väldigt trevliga forum!
Ojoj, jag blev minst sagt förvånad när jag såg att nån hade skrivit här...
Vi har som sagt varit på vårat första försök för nästan en mån sen. Det gick faktiskt bättre än vad jag hade trott.. Först pratade vi en stund, sen undersökte läkaren mig. Jag fick göra ett vul. Lite häftigt egentligen. Han visade mig "hålet" efter äggen som hade släppt.. Sen kollade han på sambons testiklar, som var små. Han ska lämna ett spermaprov nu på tors. Sen dröjer det ca 2 veckor innan alla svar. Vi lämnade båda blodprov för att kolla hormonerna. Däremot sa han att det knappt behövdes nån spolning nu för tiden. Vet inte riktigt varför...
Ja, det e skönt att det finns människor i samma sits. Samtidigt som jag tycker att alla som vill skulle ha lika stor chans att få en liten..
P.S Jag har världens sexigaste pojkvän..
Fredrik Ljungberg alltså
Fia 4- kul att besöket gick bra! Det känns ju alltid bra att vara igång! Hur ska ni gå vidare? Vet ni det ännu?
Hälsa din pojkvän!!!
Det vet vi inte än. Vi får se vad proverna visar, förhoppningsvis får vi svar om ca 3 veckor. Men jag tror att det ivf kö, om inte jag behöver äta pergo eller nåt annat. Hoppas iaf att det kommer gå fort. Längtar ihjäl mig snart, skulle så gärna vilja ha en liten..
Det ska jag göra..
SOFISK: Tackar så mycket för dina lyckoönskningar. Det behöver jag. Man har liksom ingen att prata med om detta eftersom man inte vill skylta om det..... Tack en en gång! Kram Kram :)
Fia och Sara: jag känner igen mig- vill också ha en liten sooooo badly, och nej- jag vill inte heller gå runt och skylta med mina bekymmer...
Hej på er! Är ny här...har tjuvläst lite här då och då men inte registrerat mig förrän nu. Jag och sambon har försökt nu i snart 1 1/2 år och väntar nu på tid för spolning. Spermaprov och ultraljud klarade vi av redan innan sommaren och det såg ok ut. Jätteskönt att läsa allt ni delar med er, det har utan tvekan kännts väldigt ensamt emellanåt.
Hej på er!
Idag har man vart på fördta besöket.... Det gick jätte bra. Sambon skall lämna spermaprov och jag skall börja äta pergo tabletter när mensen börjar. Så nu längtar man nästan efter att man ska få mensen istället för motsattsen. Tänk så fort man kan endra sig. Hur har det vart för er. Har ni fått tabbletter som skall stimullera ägglossningen redan på första besöket??? *NYFIKEN*
Kram och Lycka till!
hej hej... va skönt att det gick så fort...själv har vi lyckats göra de flesta undersökningarna och proven den här första månaden men för att ställa diagnosen rätt så väntar de till hela behandlingen e klar...
Sara: visste det att det var det som var "felet" hos dig..ägglossningen?
Ibland undrar jag om de inte e lite för snabba att skriva ut såna tabletter...tänk om du nu har stopp i Äggledarna.. då hjälper det ju inte med kraftig äl...vill inte oroa dig nu men e lite trött på slöa läkare.
men jag e verkligen jätteglad för er skull och hoppas att läkarna har undersökt allt så detta e bäst för er...Lycka till nu!
bambi7: Tackar så mycket för lyckoönskningarna! De har gjort gynundersökning på mig ett par gånger och nu kunde han se att jag hade producerat ägg.... Allt såg bra ut för övrigt med livmoder och äggledare osv.... Men jag vet inte. Kanske har du rätt i det du säger, men jag vet som sagt inte vad som är rätt eller fel. Jag anser att han vet vad han gör eftersom han vet hur det ligger till.....