Arg på sambon för att jag måste genomgå IVF...
Jag respekterar dina känslor och alla har rätt att känna som de gör men har du tänkt på hur han känner det? Han lever kanske med en känsla av skuld. Jag vet för jag är själv anledning till att vi måste genomgå IVF. Är livrädd att min sambo skall känna som du och ändå är det jag som skall genomgå det du gör just nu med allt det kliniska. Lever med en känsla av skuld både till att vårt barn dog och att vi inte kan få barn på naturligt vis. Måste skydda oss med kondom samtidigt som vi vill få barn. Kan bara säga att det finns ingen jobbigare känsla än att man helt oskyldigt är dömd till detta och det gör ont - det kan jag lova.
Det finns inget man kan göra för att ändra på det faktum att man inte kan få barn på naturlig väg och ändå har man inte levt på ett sådant sätt att man riskerar en ev graviditet. Sedan finns det mammor som röker, knarkar och dricker under en graviditet och ändå föder friska barn.
Tror du måste lätta på dörren och släppa in honom i ditt inre rum om du/ni skall orka gå igenom detta. Risken finns att de negativa känslorna äter upp dig innifrån och du börjar lasta din sambo för andra saker också som gör att du glömmer hans positiva sidor.
Vill verkligen inte klanka ner på dig men kanske måste du se även den andra sidan av saken för det finns ingen outhärdligare känsla än att man är orsak till smärta fysisk/psykisk hos den man älskar och lever med.