• Snorky

Spjälsängstäcke = DYRT!

Skit i täcken! Det behövs inte! Min son är 18 månader och har aldrig använt täcke, det blir för varmt. Barn under 1 år ska helst inte ha täcke pga kvävningsrisken heller. Kör med en hel pyamas och en tunnare filt, det räcker gott o väl eftersom barnen ofta är väldigt varma också. Täcket vi köpte ligger bara i en garderob o skräpar och kommer nog så förbli även när nästa barn föds.

• Snorky

Tänk på att ju varmare ni klär era barn ju större är risken för psd! Ja, såklart ska de inte frysa heller... men det är vanligare att man bäddar ner små bebisar för mkt. De är väldigt varma och behöver inte så mkt kläder. De svettas dessutom inte på kroppen utan enbart genom huvudet... så är de svettiga om huvudet/nacken är det för varmt!

• Snorky

Om du inte ska använda täcket så spelar det väl ingen roll! Skämt o sido... Barnen klarar nog ett sånt täcke galant. Vi hade vår pojk i vår säng de första 4 månaderna och då kom han ju i kontakt med våra täcken, även om han inte var nerbäddad i de.

• Snorky

Jag tycker du kan börja så. Sen ser du om ni har behov av "riktiga" täcken... då kan du ju investera i nåt annat isf. Min son har ett sånt tunnt täcke (visserligen inköpt på babyaffär) hos mina föräldrar för de har snorkallt inne om vintrarna, men det räcker åt honom jättebra. Själv har jag typ dubbla täcken hos de!

Svar på tråden Spjälsängstäcke = DYRT!