Smörgåstårta
Jag brukar ha vitt bröd i botten...spruta över lite citronvatten med blomspruta(ej nödvändigt men den blir saftigare) . Bred på räk- eller skinkmjukost och lägg skinkskivor på om du använder skinkost eller hackade räkor om du använder räkost.
Lägg på ett nytt lager av vitt bröd och upprepa med citronvattnet om du använder det.
Nästa lager har jag en röra som man blandar ihop av tonfisk, lite majonäs och en skvätt fil el gräddfil(beroende på hur nyttig man vill vara), dill, lite ketchup, salt och peppar.
Avsluta med ett till lager bröd.
Vispa grädde och ha i lite kaviar(vanlig typ Kalles) mot slutet. Grädden ska bli ganska rejält tjock. Bred på grädden runt hela tårtan. Hyvla gurka och fäst runt kanterna och garnera toppen efter smak o tycke. Som tex: ost, skinka,räkor, skivat ägg, svart eller röd rom, grönsaker osv.
(ett alternativ till något av lagren är att blanda hackat ägg, kaviar och keso och ha i mellan)
Jag har jobbat extra i delikatess-disk i 5år så jag får göra måååånga smörgåstårtor men det här är min personliga favorit. Lycka till! Kramiz