Inlägg från: Annika 1983 |Visa alla inlägg
  • Annika 1983

nafsar och juckar hjälp:| Valp tips tack!

lilla simba har nu blitt 3 månader på dagen.

Han nafsar o biter så fort han får en chans. Vem jag än frågar så säger dom att det går över. MEn nu e min fråga.. Ska jag fya honom fför att visa att han gör fel eller ska jag bara ignorera det? Det gör ju *#*#*#*#* ont när han biter och drar. Hur länge brukar valpar hålla på med naffsandet och bitandet?

EN annan fråga.. Så fort han inte får som han vill hittar han det närmsta mjukaste föremålet (tex kuddar) och börjar jucka så demonstrativt. OCh det händer väldigt mycket.
    Samma fråga där.. Ska man fya onom eller bara låta honom hålla på? Jag försöker distrahera honom så att han får något annat i tankarna men det är inte alltid det går.

Kan någon hjälpa mig o förstå lite mer om det här?

• Svar på tråden nafsar och juckar hjälp:| Valp tips tack!
  • Annika 1983

det känns aldrig som att jag får nog med tips när det gäller honom så alla e välkomna
    Ja än så länge har han inte gått på mig med juckandet. HAn hämtar en kudde och kommer upp i knäet o sen börjar han *fniss* gör allt för att distrahera honom.
    Bitandet försöker jag stå ut med. Kloklipparen som vi går till sa att vi skulle leka död med handen men det e liksom inte så lätt när det gör ont

Ut över detta så e han sååååå underbar på alla sätt och börjar bli nästan helt rumsren och hjan e jätteduktig på att gå i kopplet.

Han är en Cavalier King Charles /shih tzu länken till vår hemsida o hans bilder finns i min presentation.

Svar på tråden nafsar och juckar hjälp:| Valp tips tack!