Inlägg från: pruppa |Visa alla inlägg
  • pruppa

bygga hus!

det varierar så otroligt mycket.
    finns många faktorer att ta in,
    *tomt pris
    *pris för att få tomten bygg klar
    (markarbeten som röjning av tomt o vägbygge)
    *avlopp vatten avgifter
    *el tele avgifer
    *hus priset
    *grundpris

går inte att svara på va det kan komma att kosta er, utan ni får helt enkelt titta runt o se va alla dessa faktorer kan komma att kosta er.
    det finns ju en uppsjö av husleverantörer o ett hus kan skilja i pris beroende på vart du bor o hur mycket ni är berädda att göra själva på huset o hur mycket tillval ni väljer.

men titta runt o se hur det ser ut just där ni bor.
    lycka till!!!

• pruppa

o vi som spekulerat på hus bygge länge har en tomt kostnad på 1 miljon, bor i stockholmstrakten.
    husen vi tittat på (de billiga allternativen) kostar utan tillval:

smålandsvillan nybro - 1,217,000:- standard utförande
    grund pris -500, 000:- (torpargrund.)

hjältevadshus björken - 1,273,000:- standard utförande
    grund pris - 300, 000:- (torpargund)

björkliden hus villa trofast - 1,160,000:- standard utförande
    grund pris - ingår (platta på mark med golvvärme - vatten värme)
    (björklidenhus är det ända hus med kakel o klinker som standard ut av dessa)

älvsbyhus är ju också ett billigt allternativ.
    o sen har LB hus o Myrsjöhus en serie med billigare allternativ!

• pruppa

oj oj nu när jag läser så ser jag att jag blandat i hop grund priserna på smålands villan o hjältevadshus....
    det är alltså  smålandsvillans grund som kostar 300,000:-
    o hjältevads grund kostar 500,000:-

o vitktigt att berätta om hjältevad är att här i stockholm så anlitas en speciell firma för att bygga deras grunder som är speciella just för hjältevad o visst kan man få en ritning på grunden o det fick vi o den lämna vi till en uppsjö av olika grund företag men den va inte tillräkligt detaljerad för att någon skulle kunna räkna på den o den information som saknades fick varken vi el grund företagen vi kontaktat fram varken från hjältevadshus el deras speciella grundföretag så just ändast av den anledningen bojkotta vi hjältevadshus.
    det är ju helt sjukt att behöva betala ½ mille för en torpar grund o när företagen inte är hjälpsamma att hjälpa till att få ner kostnaden till ett normal pris utan vill monopolisera deras speciella grund företag... nä då protesterar jag!

• pruppa

carisma95 - ja enligt offerten så skulle det va från grävning på tomt till färdig grund.
    o visst är det svindyrt, därför vi bojkotta dom, o de hemsidor jag hittat med folk som byggt med hjältevad har inte betalt mer än 300 000:- så vi fick en chock!

• pruppa

japp det gäller schakt o hela galoppen, men jämfört med smålands villan som tar
    200 000:- mindre för en exakt samma så är det dyrt!
    men visst skiljer sig priserna i olika delar av landet... o så självklart mellan entreprenörerna!

Svar på tråden bygga hus!