• Obsessed Feelings

Hur gör du korvstroganoff?

Jag gör med hjälp av mixen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-13 21:07:55:
    För er som undrar hur man gör stroganoff med mix:

Man bryner korven med olja/margarin i en kastrull/stekpanna. Sedan öser man i 1,5 dl mjölk och 1,5 dl vatten + mixen och rör om. Låt puttra i 3-4 min. Klart!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gör du korvstroganoff?
  • yaz

Fakukorv, lök, grädde och chilisås, GOTT

Hur gör ni andra?

• Amora80

Självklart gör jag egen, blir godast så Men med Qourn korv, äter inte kött...

• Obsessed Feelings

narie24:

Jaa! Äntligen en som inte gör egen, så jag slipper känna mig så ensam. Skrattande Jag tycker faktiskt att mixen är godare än hemmagjord också. Jag har ju smakat när andra har gjort stroganoff, det blir inte alls samma taste. Glad

• tinkerbell74

Falu- el. sojakorv, lök, tomatpuré, lite ketchup, grädde och mjölk. *mmmmm*

♥ Mamma till Julia-smulan 16 mån & gravid i v.18 ♥
  • Pippi på kafferep

Egen!!! Mix är ju inte ens enklare... OM nu något är besvärligt med korvstroganoff så är det ju att strimla korven. Det får man ju göra i alla fall om man använder mix. Att hälla i lite mjölk och tomatpuré kan jag göra själv...
    Bluff och båg är vad det är! Ha!

• Mrs Smith

Jag gillar inte korvstroganoff så värst. Men om det ska lagas så är det inte med mix. Gillar inte halvfabrikat. Dessutom använder jag chorizo istället, följer sedan receptet i Vår kokbok.

• Pippi på kafferep

Så här gör vi:
    Bryn strimlad falukorv och en finhackad lök, slå på mjölk, tillsätt tomatpuré, salt, peppar och en nypa socker. (Variation: Smaksätt med finhackad dill.)KLART.

• Jossan86

Egen..
    Visste inte ens att det fanns fusk

Svar på tråden Hur gör du korvstroganoff?