• Obsessed Feelings

Hur gör du korvstroganoff?

Jag gör med hjälp av mixen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-13 21:07:55:
    För er som undrar hur man gör stroganoff med mix:

Man bryner korven med olja/margarin i en kastrull/stekpanna. Sedan öser man i 1,5 dl mjölk och 1,5 dl vatten + mixen och rör om. Låt puttra i 3-4 min. Klart!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gör du korvstroganoff?
  • Sanda

Mitt tips på god egen stroganof!

Hacka en lök och tärna eller skiva en falukorv.
    Stek så korven och löken börjar få lite färg.
    Strö på ca 1 msk vetemjöl, häll på en förpackning matlagnignsgrädde
    och rör om med en gång så mjölet inte klumpar sig (kan ju blanda mjöl och grädde tillsammans i förväg oxå)
    Tillsätt eventuellt lite vatten om du vill ha såsen tunnare.
    Häll i 1 msk tomatpuré, några skvättar tomatketchup, paprikapulver och några stänk chilipulver. Rör ihop och låt puttra några minuter.
    Färdigt! hur mumsigt som helst!

Det här kan faktiskt bli en stor duskussion för tydligen så gör alla stroganof på olika sätt, vi diskuterade det på jobbet en gång och ALLA gjorde olika.

Däremot så gör jag alltid chili con carne med mix...skulle absolut inte veta hur jag gjorde utan!?

• Who am I

Jag försöker alltid laga maten själv, använder ogärna pulver såser, soppor, mixer osv.
    Min korvstoganoff består av falukorv, lök, tomatpuré och mjölk/grädde. Enkel och SÅ god

Learn it because it is correct!
  • rajtantajtan

Min mamma gör dööögod morotsstroganoff d.v.s. morotsstavar istället för korv för oss vegetarianer.

• juhnella

Trot eller ej men det är min mans favomat. Vi för den själva. Precis som "Who am I" fast med oregano i stället för dill.

• saker

gör egen, men kan inte alls med sån gjord på tomatpuré, måste vara krossade tomater! falukorv, finhackad lök, massor av kr tomater och en liten skvätt matl.grädde

• Nyfiken gul
    rajtantajtan skrev 2006-09-13 19:24:46 följande:
    Min mamma gör dööögod morotsstroganoff d.v.s. morotsstavar istället för korv för oss vegetarianer.
    Du har inte ett recept????  Det lät gott!!
  • Karisma

Gillar inte mixen till korvstroganoff, men den till fisk (räksås), lasagne och chioliconcarne är kanon goda.

Kram K.

• Jessica24

Men hjälp av mix.

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • citronella

Man måste ha senap i korv stroganoff! Jag gillar det jättemkt men mannen är inte så värst förtjust...

• rajtantajtan

Nyfiken gul: skall fixa fram receptet framledes, har skrivit upp det på näsan

Svar på tråden Hur gör du korvstroganoff?