• Prego75

Synsams reklam??

Min tolkning är att de ska symbolisera att Synsam både har det praktiska kunnandet (den lite äldre mannen - typist stiff medelålders optiker som sätter funktionen främst)och en känsla för att det ska vara snyggt (den mindre, lite fjollige mannen som antagligen skall ge intryck av att bry sig mer om utseendet än funktionen). Det ska väl likna någon slags symbiotiskt förhållande - att utseende och funktion går hand i hand och att Synsams personal erbjuder båda delarna i en och samma person.

Antar jag. Sedan har de ju lämnat utrymme för ganska mycket egna tolkningar.

• Prego75

Mig stör den inte alls - men jag skrattar inte ihjäl mig åt den heller. Däremot håller jag på att störa ihjäl mig på Vodafone/telenor-reklamen med den där töntiga skånske (?) killen... Men det är ju en helt annan tråd...

• Prego75

Men det är ju precis det här som Synsam vill - väcka känslor. Att några kommer att bli äcklade har de ju fattat från början, men oavsett om man blir äcklad eller inte så minns man Synsam.
    Jag kan inte se vad som är äckligt med det hela - men det beror ju helt och hållet på ens egen fantasi, och jag är väl för fantasilös för att se det perversa i det hela.
    Det jag vill komma till är att det är en seger för dem om de lyckas få folk att diskutera detta som vi gör nu. Svårt att tro, men även negativa känslor är bra ur reklammakarens synvinkel.

• Prego75

Man ska nog inte fatta - det ska bara vara lite skruvat. I reklamnen verkar det ju som att det vore helt normalt att vissa sitter ihop så där - t ex i Lumpensekvensen. Det är ju ingen av de andra som höjer ett ögonbryn åt att de två sitter ihop.
    Jag tror helt enkelt att det ska symbolisera att funktion inte utesluter en känsla för stil - att vi alla inom oss har olika personligheter - det är bara det att på de två syns det tydligare att de är skilda personligheter.

• Prego75

Fast det ska bli kul att se vad Synsam svarar!

• Prego75

Duckan74
    Ja... men det är ju en annan sak!
    Och, jag måste ju tillägga att det är inte min favoritreklam på något vis!

Svar på tråden Synsams reklam??