Mammor i Södertälje?
Hallå..finns det några mammor hemma med bebisar i Södertälje med omnejd?
Har en tjej på snart 1 månad. Skulle vara roligt att träffa några andra mammor då jag inte känner så många i Södertälje.
Hallå..finns det några mammor hemma med bebisar i Södertälje med omnejd?
Har en tjej på snart 1 månad. Skulle vara roligt att träffa några andra mammor då jag inte känner så många i Södertälje.
jag bor i s-tälje. har en son på 5 1/2 månad. käönner inte heller så många. flyttade hit i juli. vart i s-tälje bor ni då?
hallå här är en till mamma som är hemma.. har en dotter som är 3mån och en son på 2år
Här finns en till som inte "kommer från Södertälje". Utan flyttade hit när jag träffade sambon. Har en kille på 3 månader och känner ingen med barn runt samma ålder. Hur trivs ni då, i Södertälje?
Hej!
Flyttade också till S.tälje när jag träffade min sambo och känner inga andra mammor här. Min Alvin blir 1 mån nästa ons. Födde på S.tälje sjkhus -kanske sågs vi på BB då?
Skulle jättegärna träffa andra mammor -börjar tröttna på att gå hemma själv hela dagarna, nu när alla besök från nyfikna bekanta börjar sina :)Om det är fint i helgen så kanske en utflykt med korvgrillning. Eller det kanske är för nära inpå? Annars funderar jag på att gå på Babycafét på mån, det i St. Ragnhildsgården. Ngn som varit där och kan berätta om det är OK?
Jag funderade också på att gå till S:t Ragnhilds caféet på måndagar, men det har aldrig blivit av (än). Mat och sovtider stämmer inte alls alla gånger! Men jag tycker också att när man går ut på *jippon* känns det som om alla känner alla hela tiden : )
Var på sång/lek i Hovsjö kyrka en gång och då upplevde jag det så. (Vilken absolut inte är fel)
Men det är väl nyfunna vänner kanske, vad vet jag. För så många i ens kompiskrets kan väl inte få barn samtidigt?!
Håller helt med, och det är ju inte det lättaste att gå fram till ett gäng mammor som verkar ha kännt varandra sedan de själva var små och säga "Hej! Får jag också va med?"
Men om du kommer iväg på mån får du gärna höra av dig (jag har heller aldrig varit där)
lillskutt nä har heller aldrig varit där men skulle oxå gärna gå ditt men gärna med nån/några kanske har ni lusta att hänga med dit?
Jag är snart mamma i Södertälje. ;) Ja, i södertälje är jag ju redan, flyttade hit för två år sen utan att känna en kotte (känner fortfarande ingen), men mamma blir jag inte förrän om ca sju veckor. Början av december alltså. Kanske får återkomma då? ;)
Honey 81, Ja det vore kul. Kanske fler mammor som inte varit där och som vill hänga på...
Hej alla södertäljemammaor!
Jag har en son som snart är 4mån. Jag känner inte heller så många i den här stan, har bott här i 5 år.
Har aldrig hört talas om baycafe´ i St. Ragnhildsgården låter ju jätte trevligt. Är det nån som vet vilken tid?