• Minilott

    "Den sista vilan" Hur göra?

    Jag visste inte riktigt var jag skulle placera detta inlägg så det fick bli här i "övrigt"
    Konsumentvägledaren på vår kommun har fördjupat sig i ett ämne som vi ofta skjuter ifrån oss... När någon avlider! Vad händer med allt praktiskt?
    Carina har satt samman en tänkvärd text som jag tycker är värd att läsa.
    www.mark.se/upload/En%20sista%20hälsning%202006.pdf

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-14 22:51:30:
    Jag hade ju kunnat lägga inlägget under "begravning" går det flytta på den tro?

  • Svar på tråden "Den sista vilan" Hur göra?
  • Laire

    Anmäl tråden och skriv att du vill ha den förflyttat (klicka på den röda handen vid ditt inlägg)

    Ja det talas alldeles för lite om begravningar, och många tar ut rena rama ockerpriserna!

    Fonus har utan tvekan ganska lätt att sätta sina egna priser med sin dominerande ställning. De har även i vissa städer köpt upp konurrerande begravningsbyråer, men fortsatt driva dem i konkurrentens namn, och därmed håvat in pengarna själva!

    /Therese, vars pappa är begravningsarrangör och driver ett helt annat bolag.


    Hihi, äkta politisk humor, www.sapnet.se/
  • Stina M

    Det var en bra sammanställning och självklart skiljer den sig litegrann från byrå till byrå. (förutom lagarna såklart)
    Jag svarar gärna på frågor om det är någon som undrar om något som gäller begr och det runt omkring. Stora som små frågor....
    Ha de!

  • Minilott

    Ja visst är den bra! Jag tycker att det är viktigt att veta att det dyraste inte behöver vara det bästa!

Svar på tråden "Den sista vilan" Hur göra?