Inlägg från: Göteborg |Visa alla inlägg
  • Göteborg

Ormar & andra reptiler

Hej!

Är det någon mer här som har ormar eller andra reptiler? Själv har jag 2 ormar som heter Sigge och Ted, har bilder på dem i mitt galleri. Skulle vara kul att "prata" lite med andra reptilägare, kanske utbyta lite tips och roliga historier

• Svar på tråden Ormar & andra reptiler
  • Göteborg

Hej! Vad kul att nån svarar

Oj vad måga reptiler du har! Jag blir faktiskt avundsjuk! Hur har du gjort med terrarium, du måste ha en otroligt stor lägenhet eller villa?

Har mina två ormar i samma terrarium, ett högt sådant med "vinrankor" och lite stockar så att de har möjlighet att klättra och gömma sig. Har ute dem ofta och så får de bada i badkaret (har bilder på dem i galleriet när de badar ) Och de simmar otroligt fort

Funkar dina olika arter ihop? Jag har så dålig koll, har endast haft majsormar, och det är det jag har för tillfället. Skulle gärna vilja ha en eller ett par leopardgeckos också, men jag måste lära mig mer om dem först! Skulle aldrig skaffa ett djur utan att veta hur man sköter dem ordentligt.

• Göteborg

Freaky starsprinkle: Jag har alltid älskat ormar, tror det började när jag var på Skansen-akvariet som 10-åring eller nåt Sen när min kompis skaffade en kunde jag inte hålla mig Lärde mig allt om ormar och skaffade själv. Jag har aldrig ångrat dem en sekund! De är så vackra, lättsköta och otroligt mysiga att leka med

fantasy: Jag skulle gärna skaffa en liten gecko av nåt slag, men din lille verkar vara en med bestämt humör

• Göteborg

lundamamma: Ja det är tråkigt att folk tröttnar så lättvindigt på sina djur Vissa betraktar dem som nån sorts "slit-o-släng-vara"

• Göteborg

Oj vad många som skrivit

minskaivikt: Gör du terrarium själv!? Vad spännande, är det inte svårt? Det var som jag misstänkte att man inte ska blanda olika arter då, jag antar att de uppför sig olika och kanske inte uppskattar varann

Tjej 83: Va, en spindel? Vad mysigt Måste kolla in i ditt galleri sen *gillar spindlar också* Vad är det för en?

skogshallon: Jag har fått för mig att det är krävande att sköta om en sköldpadda, stämmer det? De måste väl ha ett jättebad att kunna vara i, eller är jag helt ute och cyklar? Jättesöt förresten

Buckaroo:

Gummisnodden: Vad kul det låter, vad födde du upp för arter? Kanske en massa olika Varför slutade du?

Oj vad nyfiken jag är, är bara så intresserad

Svar på tråden Ormar & andra reptiler