• cila74

Nån med Fibromyalgi?

Hej!
    Ja som rubriken.
    Min läkare och sjukgymnast misstänker att detta kan vara på gång hos mig. Vill gärna ha mer info om ni har det...
    Kram

Everyday is a winding road
  • Svar på tråden Nån med Fibromyalgi?
  • Anonym

Själv har jag det inte, men har en nära kollega som ganska nyligen fått diagnosen.

Vad är det du vill veta? Kanske kan jag svara på några frågor?

Det finns ganska mycket information om symptom och liknande på www.fibromyalgi.se

Det är Fibromyalgiförbundets hemsida.

• cila74

Är själv 32 i november och har två små barn. Vill mest höra hur andra i liknande situation har det-Med värk
    Har hittat hemsidan den är kanon...

• Anonym

Hon har mycket värk. Till saken hör också att hon var med om en olycka för ett antal år sedan som medförde en hel del skador som hon dras med förutom den smärta ni redan har.

Hon har fått rådet att inte styrketräna, men att hon ska göra annat som hon tycker är roligt i hennes fall golf. Tror även att det finns en speciell typ av massage som ska kunna hjälpa er.

Hon har fått starka mediciner mot smärtan också av sin läkare.

Kolla på hemsidan, kanske står det mer om smärtlindring där.

Lider med er: Det är ingen kul sjukdom.

• cila74

Jag var med om en trafikolycka för 4 år sedan...

• Wickedblue

Jag har fibromyalgi,du får jättegärna fråga om det är något.
    Är ganska svårt att få grepp om och att förstå denna mycket diffusa sjukdom och ofta känner man sig ensammast i världen,iaf jag.
    Många kramar!

• Anonym

Ok, då förstår jag. Sådana saker kan ju vara en bidragande orsak/utlösande faktor.

Lycka till med allt!

• cila74

Isabells morsa
    Tack för tipset om tråden, den var jättebra!
    Ska ringa min läkare på måndag för mer svar...SUCK är så rädd för vad han ska säga...

• Gisse the one and only

Jag fick diagnosen fibromyalgi och är en av de som lyckats bli frisk. Vilket man faktiskt kan, men dock inte alla

• cila74

Gislöv
    Hur blev du frisk?
    Har inte läst eller hört så mycket ännu men hittills har jag ej läst om nån som blivit frisk!
    Vilken tur du har i så fall!
    Är glad för din skull.
    Just nu känns kroppen "som ett helvete" vill bara bli mig själv igen...
    Kram

Svar på tråden Nån med Fibromyalgi?