Fäster ägget efter 3-4 dagar?
Jag har för mig att jag hört att det tar ungefär 3-4 dagar för ägget att fästa , stämmer det? Kan det variera eller är det så alltid?
Kram
Jag har för mig att jag hört att det tar ungefär 3-4 dagar för ägget att fästa , stämmer det? Kan det variera eller är det så alltid?
Kram
HI hi måste varit lite (hmmm mycket otydlig och hållt inne med info i min fråga!)
Jag gör FET så ägget placeras ju in i livmdern. Så det är från det placeras
in som jag undrar hur lång tid det tar.
TACK Atlas o Amadea!
Hej
TACK till dig pricken för så utförliga svar!
Jag tror väl att om det står 7 dagar för hela resan från äggstocken till livmoden då kan man nog räkna bort 2-3 dagar eftersom vi får ägget direkt i livmoden och då blir det ju 3-4 dagar kvar tills det fäster.
Jag förstår att du var lite drogad efter plocket!
När jag gjorde mitt plock, det var ett tag sen men ändå, så frågade BM om jag kunde gå själv, (jag hade 35 äggblåsor och det var jobbigt) , javisst sa jag men när jag kom till min säng så svimmade jag! Man låter sig inte känna efter utan ska minsann klara allt!
Lycka till nu på ET idag!!!!
Hej ebben!
Jo jag brukar fråga det mesta men när man är 'mitt-upp-i-det' så glömmer man.Har man precis fått tillbaka ägg så tänker man itne alltid på allt man 'borde' fråga om utan frågorna kommer smygande allt efersom, och nu under ruvningen har man all tid i världen att fundera....
Jag skrev oxå att jag har för mig att jag har hört 3-4 dagar, kanske av dr ???
Tack Pricken , gör det om du kan...
Pricken; skönt att nån mer är som jag , lite halvt paralyserad när man fått sitt ägg. Man svävar liksom i tankar... *skratt* Tänk om , tänk inte förekommer ganska ofta.
Har du fått veta hur många ägg du fått till frysen eller får du veta idag?
ebben; jag tror kanske att jag fått den infon NÅN gång under processens gång men att det då kanske inte var av vikt för mig att komma ihåg. Sen är det mycket info och allt fastnar inte beroende på var man befinner sig i behandlingen! Jag lever mer här o nu och har frågor och funderingar på det som sker nu. Sen är det bra att kuna prata o ventilera med andra som har samma funderingar.
Pricken; okej, när jag fick mina ägg inplacerade får jag alltid en lapp med mig där det står antal ägg i frysen, så var det förra FET oxå, har nu inga kvar efter denna gången. Hoppas ju att jag lyckas och att det inte gör något att äggen i frysen är slut! Hoppas att du får några ägg till frysen, kan vara bra att ha till syskon försök!
Eftersom du oxå kommer lyckas nu!
Usch så ledsamt att du fick missfall! Jag förstår verkligen att du inte är så optimistisk åt frysisar... ledsen ifall jag trampade på en öm tå! *förlåt*
Kram
Absolut så måste ju något av de 12 äggen bli befruktade och dela sig bra!
Skönt det där med tårna att det var okej.
Sist vid ditt förra försök, hur många ägg fick ni ut då?
Okej, då blir det säkert 3 guldisar minst denna gången med! *hoppas jag*
Jag vet det där med minnet är lustigt, man är så inne idag att man borde komma ihåg precis men sen kommer det nya grejer som själ ens focus...
Hi hi ja jag vet, de jobbar hårt nu!
Nu måste jag göra lite nytta tittar in om inte så länge igen, kramis!!!!!