• Elute

Hästtråden andra delen

Jag startar tråden på nytt. Hittade inte någon annan någonstans.
    Idag hade jag veterinären hos hästen. Fick tänderna kollade (lindrigt hakbett). Han kliar sig väldigt, det beror på sk regnskållor (bakterier som tränger ner i huden och orsakar krustor) och jag ska köpa ett klorhexidinschampo. Ska klippa honom också.
    Jag har en skimmel, med melanom. Under svansen har en av tumörerna brustit och det är väldigt kletigt och svårläkt. Eftersom man inte brukar operera en så gammal häst så är det bara för oss att hålla rent och hålla rent. En av de vanligaste orsakerna till att skimlar måste avlivas innan åldern tar ut sin rätt.

• Svar på tråden Hästtråden andra delen
  • Lillstrumpa79

*nyss inkommen från stallet*
    Jösses vad jag älskar mina kusar! Ibland blir jag nästan gråtfärdig av lycka över att få ha dem i mitt liv.. Visst är det apjobbigt ibland men vad vore livet utan dem??
    Kram till alla fina hästar i världen! *sentimentaaal & patetisk!!*

• hubbe

Mmm... imorgon skall jag äntligen få lite "luft" =till stallet.
    Snyft. De säger att det ev kommer att regna imorgon.. buhuu då försvinner all snö...
    Tänk när det är en sådär 2dm snö och man bara kan galoppera i den härliga snön.. Ååå vad kusarna gillar det

Vi får hoppas på snö lite längre fram fast det bästa vore ju om det stannade kvar. Snösulorna är nämligen redan på.

• smultronpuss

Lillstrumpa och Bubblan - ni har givetvis rätt, men jag saknar ridningen sååå mycket.
    fast hon har det underbart i nya stallet - massor av hästkompisar...

*drar upp smilbanden och skuttar ut*

• Lillstrumpa79

Vaknade & upptäckte ett rätt tjockt lager snö över allting där ute...
    Regnar det idag så kommer vår gård förvandlas till en skridskobana
    Inte för att jag gillar vintern nåt vidare men nu får det baska mig ligga över jul & nyår - eller hur?

Smultronpuss: här finns 2 pigga kusar som du kan rida dig trött på..
    Önskar att jag kunde själv.. suck..

Vet nån här hur länge man bör vänta med ridning efter förlossning? Om allt känns ok då alltså.

• smultronpuss

halloooo!!!

*sadlar på lillstrumpas vildbasingar och tar en skogsluffatur i nysnön...*

efter förlossningen tror jag att du bör vänta tills du varit på efterkontroll. däremot är barnmorskor av väldigt olika åsikt vad gäller ridning, men de vettiga och mest erfarna jag pratat med tycker att ridning är positivt...

• Lillstrumpa79

Tack & bock!
    Då får man hoppas att efterkontroll görs relativt snabbt..*abstinens*

Pållar tackar för ridtur!

• A lie

Åhh vad jag är avis på er som har snö.. Här är det -14 (eller va när jag gick upp i morse) och stenhårt i backen.. skogen är dessutom helt sönderriden av idioter i grannstallen som inte har vett att hålla sig på vägar då det varit så blött som i höstas.. har mao inte gått att rida där sedan höstas först gytjepölarna, och nu 20-30cm knölar/gropar... Så less.. Vill ha snö så man kan tolka + rida på lite igen.. Hm var för första gången på änge glad att jag jobbar så mycket att jag måste ha en medryttare och att det var hennes dag idag..

• Lillstrumpa79

*Brrr* -14 & jag hade gått i ide fram till våren..
    Bli oxå galen på dessa hänsynslösa ryttare som förstör för oss andra!

• smultronpuss

hopp i galopp - vill börja riiiida, måste annonsera...

Svar på tråden Hästtråden andra delen