• gladlouise

platinablond...

hej. har länge velat ha platina blond färg på mitt hår..tror ni att jag kan uppnå den färgen om jag går till en frisör och gör detta??alltså typ victoria silverstedt hår eller pamela andersson..tror ni det är möjligt att det blir ett liknande resultat?

• Svar på tråden platinablond...
  • Duckan74

Skulle passa dig jättebra.

• 81a

Jag vill bli platinblod.. Testa iallafall men det är svårt då jag är rödhårig.

frisörerna färgar ALLTID mitt hår orange.. Är lite trött på att det är svårt att få det snyggt.

• Bjellsmamma

Jag har platinablonda slingor i håret. Jag har färgat håret hemma jämt. Var gulblond länge men sedan använde jag en schwarzkopf, eller hur det stavas, som är silverblond. Jag använder den bara som slingor men det är en hårfärg som är till hela håret när man köper den.
    Lycka tilL!

• esperando

Jag som är väldigt mörk...tycker det är så COOLT med platinablondisar. Det är ju så fräckt!! Kolla Carolina Gynning & Gwen Stefani! Blir det inte bra kan du ju alltid gå till frissan och göra det lite mörkare..Lycka till!

• Snussi

Jag blonderar mitt eget hår hemma. Använder sedan silverschampo för att få bort det gula. Blir hur bra som helst! Men man måste tänka på att ha i blonderingen i håret HELA verkningstiden, inte avbryta för tidigt för då blir det väldigt gult! Sedan tar det ca 3 dagar innan håret ser som bäst ut. Så bli inte förskräck om du ser gul ut ett tag... Fortsätt bara använda silverschampo en gång om dagen så blir det hur snyggt som helst!

Rekomenderar Loreal´s silverschampo!

• Beach

Snussi:
    Finns silverschampoot bara på salonger? Eller finns det nån i vanlig butik? Är det dyrt?   *nyfiken*

• artistic

SILVERSCHAMPOO!!!!

Först en rejäl blekning antingen hemma eller hos frisör. Det står på paketet hur många nyanser ljusare just den blekningen ljusar upp. Glöm inte att det måste vara blekning. Ha i det tills resultatet verkar uppnått dock ej hutlöst längre än den angivna tiden som rekommenderas på paketet.

Blir håret ändå gult eller inte så platina som ni vill ha det, köp ett silverschampoo hos frisör och tvätta med.

Att tänka på när man tvättar med schampoot: Massera hårbotten i fuktigt hår och få upp ett rejält lödder, låt det sedan sitta i i två tre min.

Min kompis hällde i det i torrt hår och satt med det i 15 minuter, hon har världens finaste platinafärg nu!

Lycka till!

• styrkemamma

Det är fint med platinablont hår,men dom flesta tappar en hel del hår efter det,du måste blejka ofta i hårbotten också,vilket kan skada ditt redan blekta hår så du tappar eller att det går av..

Christina Aguelera(kan ej stava) hon får ju ha massa löshår nu,systrarna graaf fick ha löshår...oftast så blir det tunnare.

kanske om man har väldigt bra hårkvalite så blir det bättre

det gäller att köra mycket med inpackning mm.

lycka till!

• IlsaBlackWidow

Jag blekte alltid först och färgade efteråt med "Helsinki blod", håret blev som tuggummi tillslut på sina ställen...

• styrkemamma

att håret blir som tuggummi tillslut..ja det hade jag me...

fick ju klippa allt...nu har jag brunt hår för att få tillbaka tjockleken samt glansen mm,fast jag e blond,men dock ej platinablond..

• IlsaBlackWidow

Blond för fan inte blod.

• AgainstMe

Ilsa

Haha, tänkte väl

Fan vad snyggt det är med platina !!
    Jag tänkte ha det när mitt hår blev längre, men nu har jag färgat det svart igen istället. Så det är väl kört.. Det får växa ut först...

För inte går det väl att få svart till blont, tan att håret pajjas helt ...?

• IlsaBlackWidow

AgainstMe - Jag har haft ett mellanspel av svart och det är fan omöjligt att få ur...
    Blekte det på salong i två omgångar strax före förlossningen för nästan ett år sedan, sen en gång till, nu är det ganska ljusbrunt.

Måste ta det lugnt och låta det växa ut för att inte bleka sönder håret.

Svar på tråden platinablond...