• Anonym (Huh)

Prostitution-har din man gått till någon nån gång?

Fick efter ett relativt långt förhållande reda på att min pojkvän gått till prostituerad två gånger i sitt liv, en gång för tjugo år sen och en gång för 5 år sen (innan vi var tillsammans givetvis) Detta blev en chock för mig och jag bröt förhållandet när jag fick reda på detta.... Tog sedan tillbaka honom och försökte bygga förhållandet på det som vi hade tillsammans och på hur jag alltid har uppfattar honom som person. Jag kände honom innan vi blev tillsammans och vet ju att han inte är en dålig människa... Dock stör det här mig. När jag fick reda på det blev jag som besatt, kunde inte ens se på honom, nu tänker jag på det bara ibland men det stör som fan... usch...

Någon med samma erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-19 20:12:38:
    Nu känns det redan lite lättare, det var några månader sedan jag ventilerade det här... det behövs ibland, faktiskt att höra både förtalande kommentarer och kommentarer som att det inte är hela världen..

• Svar på tråden Prostitution-har din man gått till någon nån gång?
  • FlamingRed

Sisso,

Ja hon borde basera hennes känslor på sina åsikter om prostitution.

Hon borde dock inte basera dessa åsikter på vad som sägs här, för oftast är FL EXTREMT politiskt korrekt.

Nej du verkar inte hysterisk, tycker inte jag heller.

• FlamingRed

Pallas,

Fast det klart, det är ju svårt att säga (med tanke på TS fråga) om din "kund" var representativ för torskarna som kollektiv...

• Anonym (Huh)

FlamingRed: måste säga att jag inte håller med om att det är extremt politiskt korrekt här, det beror ju vilka trådar man besöker :)

• Anonym (frugan)

Min man har _inte_ gått till nån prostituerad, det är jag _helt_ övertygad om. Jag känner ingen som har gjort det och min man känner inte heller nån som gjort det. Inte vad vi _vet_ i alla fall.

• FlamingRed

TS,

Jo det är nog sant. Men att nämna prostitution, abort eller otrohet. Ja då kan du räkna med alla de stereotypiska svaren...! :)

• Anonym (Huh)

Jag trodde inte heller att jag kände någon men efter jag fick reda på det här så har jag fått reda på att en av mina bästa manliga vänner gör det regelbundet (vi umgås inte längre men det har mest med annat att göra, det sket sig helt enkelt) en manlig kollega jag pratade med säger att typ alla hans polare gjort och gör det.
    Jag börjar tro att minst varannan man har gjort det någongång, mestadels utomlands då.. skriver TROR.. för givetvis vet jag ju inte.

• Pallas

FlamingRed: Nä, det är klart. Jag är dock ingen dålig person för att jag horat och jag antar att detsamma kan gälla även för dem som utnyttjar prostituerade. Det går ju inte att säga rakt av att om A så B, det hela har ju fler variabler än så.

TS: Vad är det som stör dig mest då, vet du det? Om du skulle kunna bearbeta det så kanske obehaget skulle försvinna? Tex, är det att han varit med en hora eller att han pga sitt val skulle ha en dålig kvinnosyn som du inte kan fördra?

• Anonym (Huh)

FlamingRed: man jag gillar det inte heller, prostitution, verkligen inte alls. Däremot ser jag mig inte som politiskt korrekt för när det gäller det mesta annars så kan jag acceptera och även göra det mesta. Men just den här biten... har jag jävligt...svårt... för... och kommer nog alltid att ha.

• marina81

Min man har inte gjort det (vad jag vet) men jag har en fosterbrorsa som gjort det en gång..jag tycker han har en mkt skev kvinnosyn..han menar t.ex. att hans kvinna ska göra allt han säger åt henne medan han som man är fri att göra allt han vill, vilket inkluderar att vara otrogen mot henne. Jag förstår mig inte på honom alls..

it's a great big white world and we are drained of our colours
Svar på tråden Prostitution-har din man gått till någon nån gång?