• tjötas

Gå ner i vikt!

Jag vill också vara med!!

Har en liknande tråd men för ammande mammor, inte så mycket aktivitet i den, kanske för att vi ammanda mammor har såååå svårt att sluta fika?! Hoppas på lite mer pepp här!

startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29 (158cm): 85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike (175cm): 79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan (161 cm): 75 kg / 75 kg / 60 kg
    Sessan ( 160cm): 60 kg / 57,5kg / 50 kg
    Betania (175 cm): 87,5 kg/84,5 kg / 70 kg

Har lite points-tänk i huvudet som gammal viktväktare men räknar inte ordentligt nu. Försöker äta nyttigt, ha en "fuck it"-dag (lördag) och röra på mig mycket!

• tjötas

carro: nu är jag ingen fertilitetsexpert men sååå himla mycket väger du ju inte, du har ju ingen extrem övervikt. Okej att du vill gå ner 20 kg, det är ju säkert bra av många anledningar men jag tror nog i så fall det faktum att du bara har en äggledare gör det lite svårare.

Sessan85: det här med att man inte får äta på kvällen är det lite olika med. Det kan vara en bra grej om man vet att kvällen är den tid man lättast svullar. När jag var med i viktväktarna sa de att tiden inte är det viktigaste utan det man totalt får i sig under dagen (får man i sig mindre energi, dvs kalorier, än man gör av med så går man ner i vikt). Däremot ska du inte äta för nära inpå sänggåendet, kanske max 2 timmar innan. Så lägger du dig vid 22 kan du äta lite kvällsmat vid åtta-snåret. Detta för att du gör av med mindre energi när du sover så om du äter massor precis innan du går och lägger dig så samlar kroppen bara på det, och förbrukar inte den energin.

• tjötas

Städning är också motion!

*sätter igång med fredagsstädningen*

• tjötas

Jenny: hahaha... är glad att "träningen" är klar för min del...

• tjötas

Helt klart vägning imorgon bitti, brukar väga mig måndag morgon. Utmanar er också till en hel vardagsvecka - måndag t.o.m fredag - utan några godsaker. Inte godis, ingen fika osv. Bara bra mat och mellanmål. Är ni med?! Fem dagar i sträck ska vi väl klara utan problem! Lite motion på det så ska vi nog se resultat på vågen.

• tjötas

Har vägt mig nu och har gått upp 2 hekto från förra vägningen. Jag vet precis varför: jag har ätit massa onyttigt! Så det var v äntat och itne särskilt chockerande... Nu är det dock en "vit" vecka som gäller med mycket motion så hoppas jag på bättre resultat nästa vecka!

Cassanna: Jag kör ingen särskild metod, försöker äta sunt, skippar sötsaker och försöker få in motion varje dag. Jag har varit viktväktare förut så det sitter ju med förstås. Jag har en liten bebis och ammar så jag vill inte banta massor utan försöka få in en bra livsstil och förhoppningsvis minska lite i vikt. Sen när jag ammat klart får jag väl ta i ordentligt med viktväktarna igen.

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 84 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 73,2 kg / 60 kg (-1,8 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,5kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/84,7 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79 kg/79 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 76Kg / 60Kg
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena: (160cm): 94,6/ 88,3/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:
    Cassanna: (164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86:(165 cm): 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra 164 cm: 75/75/55

• tjötas

Jenny: nummer 2 är ett effektivt bantningsknep...

2 hekto minus är väl jättebra, det är ju i alla fall minus, du väger mindre nu än sist du vägde dig! Toppen!

• tjötas

Sessan: det är ju jättebra resultat! Bra att du är på utmaningen...

Jag brukar smygväga mig på torsdag eller fredag för att se hur jag ligger till. Då blir det också ett incitament för att hålla mig i skinnet under helgen, så att jag får åtminstone samma resultat eller ännu bättre på den "riktiga" vägningen på måndagar!

• tjötas

Gjorde precis torsdagens smygvägning och den visade på några hekton minus. Inga underverk men minus i alla fall... Ska satsa järnet på att hålla det till måndag!

Har inte heller tränat i veckan. Min träning består av promenader med vagnen kompletterat med vattengympa en gång i veckan men denna veckan kom jag inte iväg på det tyvärr. Satsar på nästa. Ska också försöka komma ihåg att göra ett ministyrkeprogram med utfall, sit ups, armhävningar och ryggövningar (och knipövningar...) för att sakta stärka kroppen lite. Som relativt nyförlöst har jag inte lust med för ansträngande grejer men lite ska jag väl klara av!

• tjötas

Längtar nästan till vägningen imorgon bitti. Visserligen har jag ätit mycket onyttigt i helgen men inget under veckan i alla fall.

Har fått med maken på en ny utmaning: de kommande två veckorna har vi totalt godis/snacksförbud. Dock får vi på helgen äta lite lyxigare mat, lite efterrätt/tårta (har flera kalas inplanerade) men inte moffa i oss massa godis och chips som vi gör annars. Får se hur det känns! Och så inga sötsaker alls på veckodagarna.

Måste ha nya utmaningar hela tiden för att hålla mig motiverad. Skissar redan på kommande varianter. Kanske äta vegetariskt en hel vecka, följa nån slags GI-variant ett par veckor osv. Eller träna (inte bara promenad) varje dag...

Men en sak i taget!

Svar på tråden Gå ner i vikt!