• Eija77

Gå ner i vikt!

Hmm....kanske skulle hoppa in här jag också. Skulle gärna gå ner några kilo innan december men det kanske är för mycket begärt. Men iaf så skulle jag vilja gå ner minst 10 kg.

startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29 (158cm): 85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike (175cm): 79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan (161 cm): 75 kg / 75 kg / 60 kg
    Sessan ( 160cm): 60 kg / 57,5kg / 50 kg
    Betania (175 cm): 87,5 kg/84,5 kg / 70 kg
    Eija77 (168 cm): 79 kg/79 kg/65 kg

• Eija77

Alltså jag tänkte INTE gå ner 10 kg till december
    Det få ta den tid det tar.... skulle vara överlycklig om det funkade.

• Eija77

Jag tänker INTE sluta äta godis helt, men ska försöka hålla mig till 1 dag/veckan

Försöka äta mindre portioner mat, mindre socker (förutom lördagsgodiset då), röra på mig mer. Va duktig ett tag och gick en timmes promenad 4-5 ggr/veckan iaf men nu har jag inte gjort det på jättelänge

Hur som helst... beundrar er som kan sluta äta godis! Tänk om jag kunde ha sån disciplin

• Eija77

Godmorgon allihop!

En ny dag...första dagen sedan jag hittade det här forumet så nu gäller det att skärpa sig med maten
    Får se hur dagen blir... ska iaf gå en timmes promenad idag *duktig*.

Snutte & Snuttan: Ska göra som dig och ha speciella mattider. Det är ju kanon om man får in rutin på det. Barnen har ju tider då de äter och sover osv så varför skulle inte jag kunna ha det. Bara man ger sig den på det så går det ju!

Princess Leia: Kommer du från Sundsvall eller Njurunda? Tänkte eftersom du skrev om Annika Dahlqvists metod?

Ha en bra dag alla kämpar!

• Eija77

Nä, nu struntar jag i fl ett tag och tar min promenad.
    Ses senare!

• Eija77

Nu är jag hemma igen. Skönt va det... i alla fall såhär efteråt Å Jenny, jag lovar att jag fick upp pulsen
    Varmt som bara den va det... man kan inte tro att det är 22 september idag.

Nu är det bara att kasta sig in i duschen, äta lite lunch och sedan ta en kort promenad och hämta barnen på dagis.

• Eija77

Princess Leia: Okej, blev lite nyfiken bara. Dr Dahlqvist jobbar nämligen på "min" vårdcentral

• Eija77

Jenny: Jag är duktig ibland men sen kan det gå flera dagar och ibland veckor innan jag går igen
    Men nu MÅSTE jag försöka skärpa mig och röra mig lite... åtminstone 4-5 dagar/veckan till en början.
    Egentligen är jag alldeles för lat men måste ta mig i kragen nu

Leija: Jag ska hälsa henne om jag träffar på henne nått

• Eija77

Hej tjejer!
    Nu har helgen snart passerat och USCH va mycket onyttigt jag har stoppat i mig. Fattar inte hur jag ska lyckas gå ner i vikt. Har så fruktansvärt dålig karaktär
    Imorgon måndag.... då är det nya tag som gäller.
    Jag MÅSTE.... annars kommer det att sluta illa. Behäver ju bara titta på godsaker så går jag upp i vikt, medans sambon är smal som en sticka och kan stoppa i sig precis vad som helst.
    Usch va orättvist det är!
    Tycker ni alla är så himla duktiga som kämpar på och verkligen låter bli godsaker osv.
    Heja tjejer!!!

• Eija77

Leia: Låter bra att alla väger sig på måndagar... eller iaf de som vill. Jag kommer att göra det!
    Fast imorgon kommer jag att gråta när jag väger mig. Skrev här att startvikten va 79 kg men sen när jag vägde mig stod det 79,9 på vågen
    Kommer ju inte att se så bra ut precis. Men men, nya tag. Har iaf cyklat lite på motionscykeln nu ikväll och käkat morötter istället för nått annat gott

Svar på tråden Gå ner i vikt!