• Nalle Puh77

Hyra bilbarnstol, bra/dåligt??

Hejsan

Undrar om det är någon som har bra/dåliga erfarenheter av att hyra bilbarnstol???

Hoppas någon vill dela med sig.

Kram

• Svar på tråden Hyra bilbarnstol, bra/dåligt??
  • lurksmulan

Tack för tipset Finta! Vi blev som sagt mycket snopna när vi fick det där svaret.
    Vi får ta en sväng till Babyland och Babyplanet och lyssna.

• Lindus77

De jag känne rhar hyrt första 8 månaderna, och det funkat utmärkt. Jag/vi komer oxå hyra första tiden

• Nalle Puh77

Tack för alla svar

Sambon är inne på att vi ska hyra, i alla fall den första.
    Gäller dock bara att ta reda på varifrån man ska hyra.

Vi har en Volvo V70 (nya karossen) och har hört att det kan va lite strul att inte vilka som helst passar i dom.
    Men annars har ju Rejmes egna dom hyr ut.

• Leda

Har nått svart minne av att jag har hört att när man hyr bilbarnstol så betalar bra mycket mer än när man köper en. Har du köpt stolen kan man ju sälja den vidare och förlorar inte så mycket pengar. Är som sagt inte helt säker.

• lillajess

Vi valde att köpa en ny när vi fick vår son. Vi resonerade så att vi ska ha fler barn och kan använda den flera gånger. Förhoppningsvis kan vi sälja den när vi är klara med barnafödandet och då få lite pengar för den.

• Mia1

Nalle Puh:
    Prova verkligen ordentligt först om ni tänker hyra. Vi har också nya V 70 och stolen som dom hyr ut här passar inte. Inte fram iallafall
    Hittade faktiskt bara en som passade och det var akta gracco baby med bas, så den köpte vi faktiskt.

Annars har du ju volvos egna, tror den kostar ca 3000 kr men då får du köpa till babyinsats och den går inte att plocka med sig som en "vagga"

Men mitt bästa tips är att ta reda på vilken bilstol ni ska hyra och åk till en affär och prova just den modellen, lite snopet och stå sen och stolen kansken inte passar

• hidden angel

vi köpte..tycker det e lika bra. sen kan man ju sälja den. tror inte det blir billigare att hyra än att köpa egentligen

• kullan

Jag ringde babyland i Stockholm och de skulle ha en deposition på 1900:- sedan skulle det kosta 600kr/mån i hyra!!?? Skulle tro att man hellre köper en då!...

• Nalle Puh77

Kullan: Oj vad dyrt
    Ja då skulle jag oxå köpa om det va så dyrt, helt sanslöst ju.

Svar på tråden Hyra bilbarnstol, bra/dåligt??