Inlägg från: Thezz mamma till två |Visa alla inlägg
  • Thezz mamma till två

Köp hem ersättning!

Ersättning är minst lika bra som bröstmjölk. Min son har varit sjuk 1 gång på 8 månader, då lite förkyld. En kompis dotter har varit sjuk nästan konstant sedan hon föddes, också 8 månader, och hon ammas. Ska tillägga att jag har haft feber och varit magsjuk, han har inte fått det, kompisen har varit kry förutom en liten förkylning.

Vill poängtera att man inte är en bättre/sämre mamma för att man ammar/inte ammar!!!

Ts ett mkt bra tips!

ღ 25/1-2006 kom min skatt Matteus! Mamma älskar dig! ღ
  • Thezz mamma till två
    Helene m Olivia o Sigrid skrev 2006-09-21 23:51:32 följande:
    thezz h: MINST lika bra??
    Ja det är minst lika bra!
  • Thezz mamma till två
    Mysmonstret skrev 2006-09-22 00:00:28 följande:
    Jag fattar inte att denna debatt om ersättning alltid ska uppstå.. Jag har kört med både och... Dels för att min son vägrade amma första månaderna och dels för att jag har jobbat en del kvällar och sambon fått rycka in. Jag har inte upplevt NÅGON skillnad på min son vare sig han fått min mjölk eller ersättning. Det är fullgod näring i ersättning och det finns inga bevis för att "flaskbarn" skulle sakna något jämfört med dom som ammar. Sambon jobbade ett antal år på Nestlé som ju har fått kosta på en HEL del forskning i ämnet efter händelserna i afrika. En sista kommentar är att det är väldigt märkligt att ALLA BB har ersättning för att kunna ge nyfödda. Skulle knappast tro att svensk sjukvård häller i barn något som inte är bra för barnen. Bara en parantes... ALLA GÖR SOM DOM VILL - HUVUDSAKEN ÄR ATT DU OCH DIN BEBIS MÅR BRA! Skit i vad alla andra tycker och tänker!
    Precis vad jag vill komma fram till, men kom nog av mig lite i min irritation!
    Mycket bra skrivet!
  • Thezz mamma till två
    Ameos skrev 2006-09-22 00:02:21 följande:
    thezz h: Att du vågar? Nu är det nog bäst att du hukar dig...
    Haha ja!

Nej, men seriöst, blir så jäkla less på att många som talar för amning måste trycka ner på flask-mammor?! Alla kan inte amma, en del har inte ens tillräckligt mycket näring i sin bröstmjölk och måste sluta, men så jäkla bra för er att det fungerar!
    Ersättning skulle inte finnas om det inte var ett bra tillägg/ersättning för bröstmjölk och JA den är minst lika bra som bröstmjölk!
  • Thezz mamma till två

Ja ja, ersättning är LIKA BRA som bröstmjölk, låter det bättre i dina öron hallonpaj? För mig är nämligen ersättningen bättre då jag inte hade haft min son kvar om jag hade vägrat ersättning.

• Thezz mamma till två
    Pallas skrev 2006-09-22 00:28:13 följande:
    "Och hur förklarar du min sons och kompisens dotters "sjukdomar"? Hon kan inte ha fått en antikropp utav sin amning medans min stackars stackars son som inte fick några antikroppar, klarat sig mycket bättre?!"Det är lätt: När man tittar på sådana här saker så handlar det om _stora_ statistiska underlag, inte om enskilda individer. Det finns folk som levt till de blir 80 fast de rökt ett paket cigg om dagen, det betyder inte att rökning är ofarligt. Och med detta säger jag inte att ersättning är farligt eller dåligt på något sätt, bara att bröstmjölken är det bästa för barnet och att ersättning kan störa tarmfloran på olika sätt till exempel. Därför tycker jag att man OM man vill helamma, skall vara påläst och medveten om de olika teorier som finns och inte gå på det där med att ersättning skulle vara minst lika bra som bröstmjölk. För det enskilda mamma-barnparet kan ersättning vara den bästa lösningen, men ur folkhälsosynpunkt är fortfarande bröstmjölk det bästa alternativet. Förstår du skillnaden?

Jo självklart förstår jag skillnaden, men fortfarande så var det där inlägget det mest idiotiska jag läst(Helenes)! Min son, liksom många andra barn, har klarat sin minst lika bra på ersättning som dom som ammats, vilket inte den här personen inte verkar förstå, därav "sjukdoms" förklaringen. Hon verkar tro att det enbart kan vara åt det andra håller och det gör mig förbannad.

• Thezz mamma till två
    Hallonpaj skrev 2006-09-22 00:32:18 följande:
    Nej, det låter inte bättre. Det låter som att du blandar ihop äpplen och päron och inte ser skillnad på olika produkters innehåll.
    *suckar ljudligt*
    Seriöst, låt det låta som du själv vill.
  • Thezz mamma till två
    Hallonpaj skrev 2006-09-22 00:35:52 följande:
    Jag hålelr inte med om att det är en dum kommentar. Det är nog mer att ni tolkar in någon värdering i det som inte finns där. Varför skulle en produkt tillverkad av en annan arts mjölk vara en BÄTTRE produkt än den egna artens? Det är väl bara ett naturvetenskapligt argument, inget spydigt i det? Man måste väl kunna skilja på saker här? Vilken produkt som är mest lämpad måste väl kunnas fastslås utan att man lägger någon kritik i det? Amning är en sak och bröstmjölk en annan. Eller hur?
    Ja, nu är det snarare du som missuppfattat hela inlägget!
    För en del är det bättre, men inte sagt att det är bättre för alla!
Svar på tråden Köp hem ersättning!