• I väntan på Bebis

Köp hem ersättning!

Hej!

Även om ni kan amma bra så måste jag rekommendera att ni köper hem ett paket ersättning! Jag fick matförgiftning i går natt och fick inte behålla någon vätska. På kvällen hade mjölken sinat och lille grabben hängde i brösten och skrek och skrek. Jag blandade till ersättning som han fick i sig efter att ha grimaserat och bökat en stund (hade alrig provat flaska förut) och sen blev han mätt och glad igen. Pust!

• Svar på tråden Köp hem ersättning!
  • kixan

Eller varför inte pumpa ut så man har ett "reservlager" i frysen så behöver man inte ge ersättning.

• Maja21

Tänkte tanken så vi köpte hem ersättning för ett tag sen, man vet ju aldrig vad som händer!

• Kickis

Har försökt pumpa ur men de var för svårt. Lättare att köpa hem ersättning. Håller med om att de alltid bra att ha hemma, i fall att...

• Norahs mamma

Jag köpte det redan innan jag fött... Första barnet ammades inte (hon vägrade) och denna gång skulle jag inte gråta blod om amningen inte funkade och jag skulle inte tveka å ge ersättning om dte behövdes...
    Tror att det är tackvare det "tänket" som det går så pass bra för mig å amma

(Jag kan inte pumpa ur, å kunde inte det sist heller)

• Miss Q

kixan:

Alla kan inte pumpa ur, jag kan tex bara få ut max 10 ml om jag pumpar och jag har MYCKET mjölk.

• Ameos

Och sedan är faktiskt inte ersättning farligt även om det kan låta så ibland på vissa...

• Helene OSV

Inte en chans!
    (jag har helammat när jag haft magsjuka och var helt utslagen så nog fasiken går det om man vill, Sigrid slapp dessutom magsjukan vilket hon garanterat inte gjort om jag gett ersättning!!)

• Helis

I väntan på bebis: Hej, du skrev att du blandade ersättning. Jag brukar köpa färdiga i tetrapak de är super. Bara ett liten tips :).

Svar på tråden Köp hem ersättning!