Inlägg från: Ameos |Visa alla inlägg
  • Ameos

Köp hem ersättning!

Och sedan är faktiskt inte ersättning farligt även om det kan låta så ibland på vissa...

• Ameos

thezz h: Att du vågar? Nu är det nog bäst att du hukar dig...

• Ameos

thezz h: Lycka till! Hoppas att du kommer ur det här med livet i behåll.

• Ameos

Allvarligt talat så tycker jag att bröstmjölk är otroligt överskattat. Visst innehåller den en del antikroppar, men själv tycker jag att de flesta ungar blir sjuka i tid och otid, oavsett om de ammas eller inte. Och perfekt är den ju uppenbarligen inte. Annars skulle vi väl inte behöva ge våra barn AD-droppar?

• Ameos

Har då aldrig hört talas om folk som forskar för att man inte vill att andra ska ha dåligt samvete. Tror man det så vet man nog inte mycket om hur forskning bedrivs.

• Ameos

"Nu FINNS det ju faktiskt inga nackdelar med amning (om allt funkar vill säga) just att ge sitt barn bröstmjölk finns ju INGET negativt med!"

Det finns faktiskt några studier som visar att amning kan ge ökad risk för astma hos barnet, men sedan finns det några som visar tvärtom. Inte alltid lätt att veta vad som är rätt, men personligen tycker jag att amningen är kraftigt överskattad. När jag inte fick igång amningen ordentligt efter förlossningen så kändes det som en katastrof, men nu när jag ser att min son mår hur bra som helst trots att han lever främst på ersättning så orkar jag inte bry mig längre. Han växer och frodas alldeles utmärkt trots att jag bara delammar.

Så det blir folk av flaskbarn också.

• Ameos

Måste också tillägga att jag tycker att TS gav ett jättebra råd! Hade önskat att jag hade haft lite ersättning hemma när vi kom hem från BB. Nu fick min sambo ge sig ut i natten för att leta ersättning då vår son var hysterisk av hunger. Det gjorde verkligen ont i hjärtat att höra hans hungerskrik.

• Ameos

listo: Lysande som vanligt! Håller helt med! Bröstmjölk är ju skitbra, men varför låtsas som om den har fördelar som inte finns?

Svar på tråden Köp hem ersättning!