Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Pannkaka på vatten och inte mjölk?!

Läste nånstans att man kan byta ut mjölken i pannkaksreceptet mot vatten?! Kan det verkligen funka?!

Jag ViktVäktar men är sjukt sugen på pankisar och funkar det att göra på vatten blir de ju lite "smalare"

Nån som vet?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Svar på tråden Pannkaka på vatten och inte mjölk?!
  • Emeraldy
    Liloot: Tja, varför inte!
  • Emeraldy
    Maya: Hoho, 100 gram margarin!! Där drog pointsen iväg... Kollade ditt första recept men det blir rätt mycket points i alla fall... Så jag gör nog vanliga pankisar och blundar idag Tack i alla fall!
  • Emeraldy

Maya: När jag gör mitt basrecept blir det 7.5 p per portion och då är det små portioner, i vanliga fall (när jag inte pointsar) brukar jag göra dubbla receptet! Sen så tillkommer ju points för det man vill ha på... Så egentligen är det ju knappast värt det för jag lär ju inte ens bli mätt! Men är man sugen så är man!

• Emeraldy
    mumla: Du menar alltså att jag kan göra ett helt vanligt recept och bara rakt av byta mjölken mot vattnet? Vore ju bra om man blev av med de få pointsen i alla fall...

Maya: Jag måste räkna om på det första receptet du skrev för det borde ju inte bli så många points... Låter ju som mumla skriver... Måste ha räknat tokigt...
  • Emeraldy

Hmm... Maya, det blir ändå lika många points som i mitt basrecept... Det är mindre mjöl och inget socker i mitt recept så det tar ut varann...

• Emeraldy

Ja, det är ju sant, jag tänkte att det också var för två personer... Hmm... problemet är bara att vi inte har maizena hemma (och jag orkar inte gå och handla ) tror du det kan funka i alla fall?

• Emeraldy

Ja, potatismjöl har jag ju! Kanske skulle prova det!

• Emeraldy

Sorry, alla som har varit så engagerade Det blev helt vanliga pannkakor... Det skulle bli så många points ändå så då tänkte jag som så att det är bättre att köra på ett recept som jag vet är goda pannkakor, så det faktiskt blir värt alla points

Svar på tråden Pannkaka på vatten och inte mjölk?!