• rollyboy

nattsnack

ja vill ha nåra att prata med i natt ja jobbar fy vilket trök

• Svar på tråden nattsnack
  • rollyboy

nu är han på g ojoj inte kul

• annabu

Oj då! Då må du ta hand om honom!
    Jag har hunnit i väg en sväng och lagt i säng en.. Nu ska jag snart gå och renbädda hos en. Ska göras var tredje timme.

• annica26

annabu:får ni renbädda var tredje timme..?jösses går åt en hel del sängkläder där då....vi har nyss fikat,några patienter uppe och telefon går varm emellanåt..

• annabu

jo det blir lite tvätt! En som inte låter blöjan sitta på, plockar det i småbitar. Då är det bättre att kissa rätt ut..? Ja jag gör ju rent iaf!
    Jag tjuvtog mig ett fika jag med nyss! Försöker ju gå ner i vikt men det såg ju så gott ut... ju!
    Om telen går varm så kommer det fler in? eller är det dom som mår dåligt och behöver lugnande ord?
    Har ringt psykjouren ngr gånger åt en kompis som mår riktigt dåligt, innan jag övertalat henne att ringa själv!

• annica26

Ok ja då förstår jag att ni måste byat ofta..vad jobbade du som..?Vi har 2 telefoner under natten,en är till för "vanliga" människor som ringer...allt från att dom mår dåligt eller har nån medicinfråga,den andra telefon är den som polisen eller akuten ringer på om det kommer patienter...man måste tyvär ha remiss från akuten för att få komma hit till jouren om man inte har pågående kontakt inom psykiatrin då kan man komma hit på en gång...om polisen kommer så behöver dom inte heller nån remiss för när dom kommer så brukar det vara ganska så allvarligt...

• annabu

Jag är, kanske inte så fint som det låter, boendehandledare på en gruppbostad för utv.störda!
    Jätte kul, men nu jobbar jag mest natt för att få vara hemma med barnen mer. Och då träffar jag inte dom boende så mkt, den stora nackdelen.
    Ja kan tänka mig att det är rätt allvarligt om polisen kommer med dom!

• annabu

rollyboy! Försvann du?

Eller sover du?

• rollyboy

nu så har ni saknat mig el hihi

Svar på tråden nattsnack