• rollyboy

nattsnack

ja vill ha nåra att prata med i natt ja jobbar fy vilket trök

• Svar på tråden nattsnack
  • Schnuckums
    phil
    Skont det! Det maste vara valdigt jobbigt med de saker ni far se...
  • phil

annabu: Jag som tycker det är drygt att ha långa skift och lämna barnen hemma. Vet inte om jag skulle klara en hel helg eller ännu längre utan dem.

Har varit lugnt med sånt.

• rollyboy

phil till dig
    ......En varning för blivande pappor

Vad gäller en kvinnas känsloliv och psyke bör en varning utfärdas till alla män:

Till dig som lever eller planerat att leva tillsammans med en gravid kvinna. Se henne som en absolut onormal människa!

Den kvinna du vänta barn med kommer under 9 månader vara totalt förendrad.
    Stingslig, ångestfylld,oberäknelig, mer eller mindre utan styrning, ett offer för gud vet vad för slags hormonutsöndringar förändringar.

Låt dig inte luras av att hon understundom beter sig redligt och klart.
    Under fasaden är allt upp och nervänt.

Säg till dig själv:

"Min fru är en utomjording." Hon måste skyddas och månas om dygnets alla timmar.
    Var SNÄLL mot henne. Håll OM henne. Håll fram för allt MED henne.
    Förlora aldrig humöret och skrik åt henne.
    Hur jälvlig hon än blir så bli inte jävlig själv, kasta till exempel inte ut henne ur hemmet.

Ej heller bör du lämna. Du är det enda stöd hon har ( det gäller även när hon vrålar att du är en ansvarslös skit, en suput, att er relation är död, att alltihop är förfärligt misstag).

Älska henne allt vad du kan, var mjuk, öm, nära, smek henne jämt, speciellt över magen.
    Var lika kåt, uppfinningsrik och härlig i sängen som du brukar vara, hur fet och vattenfylld hon än blir.
    Och lämna henne ifred när hon vill vara i fred.

När hon blir alltför oregerlig och du känner att du håller på att förlora tålamodet, ring dina stödvänner, din teraput.

Gå ut och ta en pilsner och ös dem all den skit du så bredvilligt svalt. Gå sedan hem och var extra snäll.

Hav förtröstan. Hon kommer så amåningom att tillbakabildas till den relativa normala kvinna du förälskade dig i. Det blir redan bättre efter barnes födelse, och om något år till är hon nästan helt återställd.

• phil

Schnuckums: Det värsta är när det är barn inblandat. Speciellt om det inte slutar väl. Sånt tar ett tag att bearbeta. Där ute tar man besluten bara, och genomför, utan att riktigt tänka efter.

• rollyboy

men så farlit är det inte det är bara ge dom komplimanger o tala om hur mycket man älskar dom

• NicoleSthlm
    Tigrizz skrev 2006-09-22 02:11:35 följande:
    NicoleSthlmÅh, har nyss fått min söta att somna igen, o nu har jag själv svårt att sova. Ja vad gör man med de små pigga underverken? Man bär och bär och bär omkring.
    Nu har hon äntligen börjat somna.... men hon vaknar till ibland... jag e såååå trött!
    annabu skrev 2006-09-22 02:12:13 följande:
    NicoleSthlm Hur gammal är hon? Prova stekpannan Nä skämt åsido, om jag hade något dunderknep så lovar jag att jag skulle dela med mig!
    Hon är bara 11 veckor, men 8 veckor förtidigt så hon e 3 veckor korrigerat! Hängde du med? Hehe kanske ska hota med stekpannan o se om det funkar! hahaha
  • annabu

Jo det är drygt.. men när jag jobbar mkt natt blir jag ledig längre perioder och får vara med dom mer! Sen om jag skulle jobba kvällar så skulle min dotter bara komma hem när hon sover ( hämtar kl 22 ) och direkt hon vaknar iväg till 6-års..

Vi fick ringa efter brandkåren i somras andra gången vi skulle basta i den nya bastun.. Lite pinsamt tyckte jag det var, men dom var jätte gulliga!

• phil

rollyboy: haha.. så är det. hon blir arg om jag inte håller med henne och ännu mer förbannad om jag håller med henne. hon skäller på mig när jag går och lägger mig för att jag glömt stänga fönstret, trots att hon inte ens talat om för mig att det är öppet. hon gråter när jag inte diskat snabbt nog efter maten.

men det gör inget.. inte alls.

Svar på tråden nattsnack