Inlägg från: vickis75 |Visa alla inlägg
  • vickis75

Katt (mjau)

Jamar? Nu blir jag ju nyfiken!!

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Han kan få låna lite från vår ena hankatt (klon på bild nr 3) - jag tror han är hörselskadad för han jamar nåt så in i bängen istället! *suck*

Börjar så fort han får se vårt hus och yyyylar som besatt hela vägen hem sen. Han låter som om han är svårt skadad - tar i så rösten spricker.
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Haha, det kke är det som är problemet - mindervärdskomplex?!
    Vår andra hankatt är en skogis och större - han jamar lite lagom sådär...

Iofs är båda mina katter monsterstora, men skogisen är större än den här... Tusse vägde 10 kg när han var i sin glans dagar och Figge 6. (Ingen av dem var tjocka utan det var 10 kg muskler)

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    Roisin Dubh skrev 2006-09-22 09:06:19 följande:
     Wow, 10 kg är rejält! Mina två största (Lukas och Sillen) väger väl ca 5-6 kg. KÅRV - om du bryr dig om ditt FL! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
    Han är halvnorsk skogskatt och när jag läst om dem så kan hankatterna bli så stora. Vi fick väl ett stort exemplar helt enkelt...

Den andra katten liknar mer en tax - lång som en sådan är han iaf...
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    Roisin Dubh skrev 2006-09-22 09:16:58 följande:
    Ja det är synd om djur som är övergödda. Det är visserligen svårt att hålla koll när man har flera katter för en del är mer matvrak än andra. En av mina hankatter äter på tre ställen, hos mig och hos två grannar han gjort sig kompis med. Men han är så aktiv så han håller figuren ändå. Däremot har jag en liten stackare som jag måste ta till veterinären nästa vecka för hon har rasat i vikt. Trots att hon äter bra och har avmaskats. Nu väger hon 2,2 kg. Misstänker att hon har cancer och att vi inte får hem henne igen när vi åker iväg med henne. *vill inte* KÅRV - om du bryr dig om ditt FL! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
    Håller med om att det är synd om övergödda djur!

Tusse är så osällskaplig att han aldrig skulle gå in hos nån annan, som tur är iaf. Dessutom är han oxå väldans aktiv trots att han börjar bli gammal (12 år).

Usch, jag lider med dig Roisin - jag fasar för den dan det är dags att ta farväl av nån av våra älsklingar!! Gråter
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    Panda skrev 2006-09-22 09:30:36 följande:
    När Manda var 9 månader fick vi ta farväl av alla våra fyra katter, då det viasade sig att Manda var allergisk mot katt. De gick i par till två olika familjer, och mitt hjärta blödde .Några dagar efter att de flyttat så fick den äldsta katten (2 år) avlivas, han klarade inte av att flytta, han blev helt rabiat . Tänk att de små lurvbollarna kan betyda så mycket (saknar). Vad pedanta jag däremot inte saknar är allt katthår .
    Panda skrev 2006-09-22 09:32:55 följande:
    Här är sötnöten vi fick avliva...
    Gråter Gråter
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Arvidlik kisse här oxå:

vakna.jpg

Tusse.jpg

Här är figge filur som poserar med klo på nr 3:
    katt2.jpg

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    Roisin Dubh skrev 2006-09-22 10:41:59 följande:
    vickis75 skrev 2006-09-22 10:19:32 följande: Arvidlik kisse här oxå:Här är figge filur som poserar med klo på nr 3:Förvirrad - helt enkelt! Fina! KÅRV - om du bryr dig om ditt FL! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html

Mammas stoltheter!
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    KatastrofKatt skrev 2006-09-22 11:22:02 följande:
    3:an try less, fail less

Figge lockar på dig! *kooom kisse, kisse, kisse*
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Men eftersom du envisas med att tugga i dig dina vinner nog Figge filur!

Tusses klor ska vi bara inte tala om - skogisar har lite längre klor och kan klättra lika bra nerför träd som uppför.

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Tur att båda kissarna är snälla här då!

*jag vill bara klappa dig med mina fina klor!*

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

*målar nagellack på klorna så de blir röda å fina*

Ska fundilera på saken katten...

Sitter du i skafferiet tillräckligt länge kke jag får välja ny låt..

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Haha, visste väl att det skulle locka ut dig!!

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Haha, det är inte bajs kan jag lova.

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Däremot håller han på att ömsa (ja vad ömsar man på klorna?! Mina katter tappar nåt lager på dem iaf titt som tätt)...

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Haha, RDs katt låter inte bara mesig när han jamar - han sminkar sig dessutom!

Förvirrad - helt enkelt!
Svar på tråden Katt (mjau)