Inlägg från: Roisin Dubh |Visa alla inlägg
  • Roisin Dubh
    vickis75 skrev 2006-09-22 08:58:12 följande:
    Haha, det kke är det som är problemet - mindervärdskomplex?! Vår andra hankatt är en skogis och större - han jamar lite lagom sådär...Iofs är båda mina katter monsterstora, men skogisen är större än den här... Tusse vägde 10 kg när han var i sin glans dagar och Figge 6. (Ingen av dem var tjocka utan det var 10 kg muskler)Förvirrad - helt enkelt!
    Wow, 10 kg är rejält! Mina två största (Lukas och Sillen) väger väl ca 5-6 kg.
    KÅRV - om du bryr dig om ditt FL! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
  • Roisin Dubh

Ja det är synd om djur som är övergödda.

Det är visserligen svårt att hålla koll när man har flera katter för en del är mer matvrak än andra. En av mina hankatter äter på tre ställen, hos mig och hos två grannar han gjort sig kompis med. Men han är så aktiv så han håller figuren ändå.

Däremot har jag en liten stackare som jag måste ta till veterinären nästa vecka för hon har rasat i vikt. Trots att hon äter bra och har avmaskats. Nu väger hon 2,2 kg. Misstänker att hon har cancer och att vi inte får hem henne igen när vi åker iväg med henne. *vill inte*

• Roisin Dubh
    Panda skrev 2006-09-22 09:32:55 följande:
    Här är sötnöten vi fick avliva...
    Vilken söt lurvtuss!
    tottalisa skrev 2006-09-22 09:36:45 följande:
    Roisin. Vilka coooola katter du har. Finns det några underbarare djur tro? Hade du ett par stycken som var grönögda?
    Ingen helt grönögd men två som har gulgrönmelerade.
Svar på tråden Katt (mjau)