• Pappa Peter

    Elitserien 06/07

    Äntligen har ES startat.
    Så nu kan vi äntligen prata hockey med mera..

    Kom in och skriv ner era tankar om vilka som vinner och så.

    Välkommna!!!

  • Svar på tråden Elitserien 06/07
  • Jeffa

    Mystiskt att ett sånt lag som frölunda kan tvärdyka från ett år till ett annat. Samma spelare och samma ledning... Borde finnas möjlighet att det går bra... Fattar inte.. Att man inte lyckas 100% går väl att förstå, men inget har ju gått bra för dem i år...
    samtidigt är det kul att det ger andra lag möjligheten att vara bäst... Kul när det får gå bra för lag från småsteäder som Timrå.. Synd bara att Luleå inte lyckas lika bra...

  • Morgard82

    Felet är att Frölunda har tappat för många spelare som man inte har lyckats ersätta.
    Bland annat: Joel Lundkvist, Magnus Kanhberg, Jason Krog och så vidare.
    Dessutom så har inte juniorerna som man plockat upp i A-Laget den här säsongen motsvarat förväntningarna.

  • Pappa Peter

    Och nu har Lundh fått sparken åxå.. Men för Timrå går bara kanon.

  • Hjärncell

    Har ett påstående som jag skulle vilja ventilera. Desto fler utländska spelare i ett lag ju mindre klubbkänsla. Tittade i Laguppställningen för Mora IK, många utländska spelare leder till att de spelare som varit klubben trogen i många år ej får plats = klubbkänslan försvinner?! Sorgligt. Vad skall klubben bygga vidare på?

  • KungDavid

    Ja...Frölunda har alldeles för många utländska spelare och nya för den delen oxå. Satsa mer på ungdomarna. Finns ju inget hjärta alls kvar i klubben ju.

    De med hjärta i Frölunda börjar bli för gamla och hänger inte med riktigt...

  • Hjärncell

    Tycker att elitserien tappat lite av sin charm i och med tokimporten av utländska stjärnor, missförstå mig inte, det är en upplevelse att se Brendl och andra lirare dansa på isen. Men jag har alltid tyckt om att se nya, unga och hungriga spelare fightas som fan på isen. Vad händer om stjärnorna blir skadade? Hur vända denna trend?

  • Morgard82
    KungDavid skrev 2006-11-08 10:50:23 följande:
    Ja...Frölunda har alldeles för många utländska spelare och nya för den delen oxå. Satsa mer på ungdomarna. Finns ju inget hjärta alls kvar i klubben ju.De med hjärta i Frölunda börjar bli för gamla och hänger inte med riktigt...
    Frölunda har 15 svenskar och 9 utlänningar. Av de 9 utländska spelarna så är 4 nyförvärv som har gjorts innan och under säsongen. Frölunda satsar mer på ungdomarna i år än ifjol. Medelåldern i fjol var 28 år, medans i år är den 26 år.
    Felet är att man som jag skrivit i ett tidigare inlägg att man har tappat för många nyckelspelare på en och samma gång. Tom Koivisto, Johnny Oduya, Sebastian Karlsson, Jason Krog, Magnus Kahnberg, Jari Tolsa & Joel Lundqvist är alla suveräna spelare som skulle kunna lyfta vilket elitserielag som helst och alla lag skulle sakna dem om de försvann.
     
  • KungDavid

    Men ungdomarna får ju inte spela så mycket denna säsong i Frölunda. De har ju oftast bänkats sista perioden och fått spela mycket lite.

    Jag håller med dig JoRy82..... De spelarna du nämner är för mycket att tappa..Tyvärr....

    Men de nyförvärv som gjorts, så har ju inte nått varit riktigt lyckat. Halvt talanglösa hela bunten, plus att Sveriges hetaste spelare, Johan Ryno, är utlånad till AIK.

  • Hjärncell

    Tippar härmed elitserien 06/07
    Serien vinner Linköping HC
    SM-guld Timrå
    Ut åker Brynäs alt. Mora IK (tyvärr)
    Kom ihåg var ni hörde det först ;)

  • Pappa Peter

    Pelle Bäckman ny tränare i Frölunda!!

    Sen så om nån håller på Timrå så har ja några nyheter om du/ni inte läst de. Att Pärssinen kan bli borta fram till jul om de vill sig riktigt illa 1-2 måndader säger dom. Hoppas på 1.

    Lite jobbit me alla skador för Timrå nu inge bra alls detta.. Dags å titta lite efter främst en back ialla fall.

Svar på tråden Elitserien 06/07