• snartfaster

Får någon annans post hela tiden.

Vad kan jag göra? Nu är det tredje gången som vi får en annan tjejs post, hon har samma efternamn som jag, men bor 10 nummer bort på gatan. kan jag ringa till posten och säga åt dem att det inte bor någon i vår lägenhet som heter så eller ska jag sätta upp en lapp på brevlådan att det inte bor någon somheter så här, sist vi fick hennes post var i går, så man börjar bli lite irriterad, och tjejen får ju all sin post någon/några dag/dagar senare eftersom jag stoppar den på lådan igen och det är inte varje dag som jag har tid att gå ut. Obs verkar vae en minderårig tjej, för på det första brevet vi fick till henne så stod det, till målsman för...

• Svar på tråden Får någon annans post hela tiden.
  • snartfaster

Väntar fortfarande på ett vykort som min mamma skickat för flera månader sen, så det är inte omöjligt att någon annan fått min post...ser att jag inte är ensam om problemet. ska ta och ringa posten OCH sätta upp en lapp på brevlådan så kanske vi slipper få tjejens brev i fortsättningen.

• snartfaster

hitatr inte nummret till det lokala postkontoret, kan jag ringa huvudkontoret tror ni?

• jannajamtland

Där jag bodde förut brukade jag få post som tillhörde en tant på gatan brevid, men samma nr som mig och nästan samma namn Johanna resp Johanne Andersson, brukade gå till henne med hennes post, men då hon var mer helblind än halvblind så undrar jag om jag fått post som hamnat hos henne men aldrig kommit fram, tog upp detta med posten x antal ggr, dom skärpte sig aldrig.

Där vi bor nu så får vi andras post titt som tätt, varken för/efternamn eller adress stämmer, enda som stämmer är att posten ska till samma ort.

Tror vår brevbärare är både ord och sifferblind

• Runguska

Det händer i vårat hus också. Grannen bredvid hater som oss Andersson, men brevbärarna kollar sällan vilket förnamn det är utan dumpar all post adresserat "Andersson" i våran låda. Eftersom han bor bredvid är det bara att lägga över posten och ännu har jag inte råkat öppna något brev eller liknande, men det är trist och jobbigt för tänk om vi är bortresta!

• TjorveniSkåne

Snartfaster: Glöm inte att meddela citymail om de finns hos dig, det är värsta slarvbolaget. Deras anställda verkar knappt läskunniga.

• norgesessan

tjorven, eller hur!!! dom satte en sånn postit nere vid inngången om at dom inte hittade mig.....Hmmm...vad med att titta på namntavlan?!?!?!?

Lurv, vad du var trevlig som skickade vidare den slarviga postisen till alla oss....

Den grannen som ofta fick sonens post....Vi fick nån reklam en gång, a'la kappahl eller nåt sånt...den var adresserat till adressen, så alla fick en reklam; 2-3 (altså lägenhet två, tredje våningen) och resten av adressen.....
    sen står det et "personligt brev" utanpå denna reklamen, "undertäcknat" av nån tant...
    Han lämnade sin reklam til mig, och sa at dom hadde delat ut fel...han trodde at det namnet var mig...(liknade inte ens)
    Så det är inte alltid posten...

• apaqnirk

Hej hej,
    Vi brukar också få grannarnas post.
    Efternamnen börjar alltid på Blom-, på våning 9 bor en Blom... och i grannen närmast heter Blom....
    Man kanske skulle byta namn på dörren, nu när nyblivna maken heter samma efternamn som jag? Fast det är klart han har ju ändå kvar Blom...som mellan-namn.

Lite drygt, men jag tror inte posten gör det för att jävlas.

• spindelapa

i förra lägenheten hade vi nog samma brevbärare som lurv...
    Vi bodde närmast porten i huset - och fick alla andras post,
    vi fick ALLTID närmsta grannens post - han hette hemingsson och vi hette nilsson. Hemingsson bodde mindre än 10 meter bort i korridoren...Ren lättja från brevbärarens sida!
    Så fick man gå och pliktskyldigt springa omkring i trapphuset (vi saknade hiss.) och dela ut posten.

Massvis av vår post försvann, våra grannar var inte lika pliktskyldiga som vi. Jag störde mig mest på provresultat från barnmorskan som aldrig kom. Jag klagade, som den bittra människan jag är, och det var tydligen citymail som var boven i dramat. Deras inkompetens är vida känd hos brevbärare som får skulden för citymails slarv, och de förtalar dem mer än gärna.

• svensdotter

har varit med om samma sak. tjejen bodde vån ovan mig hette exakt likadant som mig.. fick varanns post hela tiden. den enda som störde sig på det var hon.
    hade beställt ett paket och det kom ju till henne då rringde hon och ville ha kopia på beställningslappen sen skulle hon gå vidare..hel knasig burd det.. kan ju inte rå för vi heter precis likadant. men sen flytta hon. men jag hade ringt posten. eller haffat brevgubben när han kommer.

• Åke Vilse

Det måste vara väldigt oengagerade brevbärare som ni har råkat ut för!
    Här spelar det ingen roll vem som kör ut posten utan jag får post med min gamla adress på hit och jag vet inte om att jag missat att få något.
    Det enda som kan vara lite galet ibland är att post till oss hamnar i grannens brevlåda och tvärt om, men det kan kanske bero på att vi är släkt så när posten är adresserad till fam. O... så kan inte posten veta vilken fam O... av oss som ska ha det

• mysan82

har problem med posten sommartid.. det är väl vikarie då.grannen fick tom mitt rek. brev när jag skulle hämta ut körkortet. tänk om grannen struntat i o lägga det min låda. jag menar det står nummer på lådan och på posten står det namn och gatunummer.. hur kan dom missa det? att jag vet att en av grannarna fick det beror på att jag hittade det i min brevlåda på lördagen när jag skulle hämta tidningen.

har hänt att svärfar fått min sambos post med, dom bor inte ens på samma gata.

• Julia85

Haha, därför är det bra att ha sambo som jobbar på posten. Vi får aldrig fel post ;)

• mysan82

hehe nee det skulle vara konstigt isåfall, för sin sambo vet väl var ni bor

• Nika75

Vad många det är som har det här problemet. Jag bor i lägenhet och här händer det titt som tätt att jag får en grannes post (vi har liknande namn) i min brevlåda, och tvärtom...

För någon månad sedan fick jag en påminnelse på en elräkning och jag kunde inte förstå varför, eftersom jag vet att jag betalar elrälningarna varje månad. Jag hittade min senast betalda faktura och såg då att det var GRANNENS faktura jag betalat!!!! Tack och lov var både grannen och elbolaget trevliga och förstående. Jag fick pengarna av grannen och min "egna" räkning uppskjuten en månad (vart originalet, dvs "min" räkning tagit vägen vet jag inte). Efter den händelsen ringde både jag och grannen till Posten och Citymail. Dessutom sprang jag på brevbäraren i trappan en gång och pratade direkt med honom...

Tyvärr har jag redan fått ett brev som skulle till grannen... SUCK! Inte mycket mer att göra än att läsa NOGA på kuverten samt att hoppas att inga viktiga grejer hamnar fel...

• Nika75

Kan tillägga att mitt namn inte är så JÄTTELIKT grannens, olika förnamn OCH efternamn men de "rimmar" och vi har samma initialer.

Svar på tråden Får någon annans post hela tiden.