• snartfaster

Får någon annans post hela tiden.

Vad kan jag göra? Nu är det tredje gången som vi får en annan tjejs post, hon har samma efternamn som jag, men bor 10 nummer bort på gatan. kan jag ringa till posten och säga åt dem att det inte bor någon i vår lägenhet som heter så eller ska jag sätta upp en lapp på brevlådan att det inte bor någon somheter så här, sist vi fick hennes post var i går, så man börjar bli lite irriterad, och tjejen får ju all sin post någon/några dag/dagar senare eftersom jag stoppar den på lådan igen och det är inte varje dag som jag har tid att gå ut. Obs verkar vae en minderårig tjej, för på det första brevet vi fick till henne så stod det, till målsman för...

• Svar på tråden Får någon annans post hela tiden.
  • clara02

Vi har samma problem, får grannarnas post i vår låda, vi får också post till är en gubbe som varit död i 4år som bodde i vårt hus före oss, den här veckan fick jag ett nytt visa kort till nått konto som han har vi har även fått kontoutdrag från hans bank, julkort från folk som inte vet att han är död mm

Så jag tar också gärna emot tips på vad man ska göra.

• norgesessan

sambon heter et efternamn....det heter också en annan tjej, som bor i en annan trappa. det är från samma person, fast dom är två olika generationer, den ena är ingift...Det är et ovanligt namn.

Vi fick hennes post et tag, for hon har bott i vår trappa, och har glömt adressändra direkt til dom som skickade ut breven.

Här om dan fick min sambo et brev med gatunumret understreckat(och trapp bokstaven) med et frågatäcken efter.....
    Så posten/citymail gick ut ifrån at det inte fanns nån vid hans namn på vår adress, for at det fanns en vid samma namn i en annan trappa??? vi har bott här i 4 år!?!? Det kom iallaflal fram...det är kanske sortereran som skrev på brevet....

• norgesessan

det är en här i huset som får ena sonens post, det skiljer 2 bokstäver...dom får då läsa, tycker jag.....

• Inexsana

Hähä, i byn där jag bor, så finns en till tjej, som har exakt samma namn som jag, jag har ett ovanligt dubbelnamn, så det är verkligen helt otroligt att det ska hända i en sån liten by.

Iaf vi bor inte nära varandra, men våra husnummer skiljer sig med en siffra, hon bor på 68 och vi på 58.

Och oftast inser man inte att det här brevet är fel förrän man hunnit öppna och läsa.

Sen finns det dem som inte vet adressen (nummret på huset) till henne, som bara skriver bynamnet, och postnumret. Då blir det tokigt.

Bekymra dig inte över gamla problem. Det kommer snart nya
  • Tyche

Jag fick min grannes post ett tag, vi har heter nästan samma sak, skiljer två bokstäver. Vi bodde mitt emot varandra och fick allt som oftast varandras post. Ibörjan slet jag bara upp kuverten och en gång fick jag en chock när det stod att min skuld på 17 000 var obetald och hade gått till kronogfogden. Det var inte förens min mamma kommit för att lugna mig som hon upptäckte den lilla skillnaden.
    Det var jätte pinsamt att gå över med posten, öppnad, när det var ett sånt besked. Eftersom jag öppnat den ville jag inte bara lägga den i hennes låda utan vara berätta att det varit jag.

Vi ringde posten men det gjorde ingen skillnad, någon gång i veckan fick vi ändå varandras post, men vi blev mer uppmärksamma och sista året så kollade jag om det var till mig, plockade ut hennes och la på hennes låda. Inte så jobbigt egentligen, men det känns inte som MITT jobb.

Skriv en stor lapp och sätt på dörren: Här bor XXX och ZZZ YYYYY - det kanske hjälper!

Mama Didn't Raise No Fool
  • polly79

Tänk ifall viktig post till dig har hamnat hos henne då? Och du inte har fått reda på det? Har själv fått öppnad post i lådan sent på eftermiddan...kollar man liksom inte på kuvertet vad det står för namn innan man sliter upp det? Det finns liksom inte ens nån på min gata med liknande namn...

• MsRahkonen

Min post kommer ibland till mina 2 andra adresser. Hatar det... Till mina föräldrar och till min gamla lägenhet där min farbror bor.. Posten är väldigt slarvig tycker jag... Det står juh trots allt min nuvarande adress på breven...

• lurv

Jag hade samma problem medan jag var gift. Varje gång det var dåligt väder dvs regnade eller snöade så fick vi hela områdets post (4 gator). Alla som hade samma gatunummer som oss lades i vår låda. Första och andra gången så gick jag snällt och delade ut posten till våra grannar. Tredje gången ringde jag till posten och talade om som det var även den fjärde och femte gången. Sjätte gången det hände så blev jag irriterad och då kom det upp en postkille och hämtade posten hos mej. Sjunde gången så ringde jag ner igen och sa att nu j*vlar räcker det! Ska jag dela ut posten så ska f*n i mej ha betalt för det också! Jag vill också ha betalt för samtalen till dom + min tid jag läger ner på att deras personal inte klarar av att göra sitt jobb. 10 minuter senare så hämtas posten hos mej och jag fick 4 häften frimärken. Dagen efter så hade vi en ny brevbärare i vårt område. Vem som fick vår gamla brevis har jag inte vetat förrn jag läste denna tråd

Svar på tråden Får någon annans post hela tiden.