• Molina

Bäckenleds inflammation!!!!

Finns det nån här ute som haft det????
    Och om hur lång tid tog det för er att bli helt återställda??
    Just nu har jag fått ett bäckenbälte som ska stabilisera mitt bäckenet men ajaj va ont det gör ändå.
    Har haft en sk foglossning i ca 2 år nu som i sin tur har gett mig en inflammerad bäckenled.

• Svar på tråden Bäckenleds inflammation!!!!
  • Molina

Hmm hur ska jag kortfattat skriva...

Jag har gått hos antal olika läkare men inte fören jag kom till en sjukgymnast som sa att det va foglossning och jag har en enorm smärta i nedre delen av svanskotan men om man pressar ihop mitt bäckenet så släpper smärtan och han sa då direkt att det är i leden till bäckenet, han kände även att jag är svullen på ena sidan, och en röntgenbild visar även en aning förstskjutelse av min vänstra bäckenled. så pga av att jag gått med en foglossning för länge så har själva leden tagit styk nu och blivit inflammerad.

Så nu har jag precis fått hjälp och hoppas jag slipper steg 2 som blir kortisonsprutor.

Så med andra ord visste jag inte att det va foglossning jag gick omkring med, så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva till dig....

Hur är din foglossning? Vart har du ont?   

• Molina

Min smärta kan man säga känns som ett enda stort T.
    Går ner långt i ländryggen och ut mot sidorna och värst är just vänster sida. Men annars har jag samma smärta och områden som du beskriver förutom att jag har inga som helst domningar i ben.

• Molina

Huggtand: Vi verkar ha en liknande smärta du och jag skillnaden är bara att jag har inga domningar i benet va jag kan känna.
    Hoppas du får komma till en bra läkare som tar sig tid angående din smärta.

Tjaselisa: Åhh tack för att du ger mig hopp om att en dag slippa vakna och gå omkring med smärtan.
    Min sjukgymnast är en ängel han är så bra dels för att han tog sig tid första besöket och konstaterade att det va foglossning som i sin tur gett mig inflamation lite överallt bla som du skriver runt om muskelfästet där leden sitter också. Kan säga att jag sprungit hos säkert 4 olika läkare under våren och ingen kunde ställa nån diagnos fören jag kom till min sjukgymnast.
    Men va är TENS för något?

FrökenH: Jag har lite varierande smärta beroende på vad jag gjort men jag känner smärtan hela tiden, det är jätte jobbigt.
    Du själv kanske också skulle behöva ett riktigt bra bälte, bältet jag fick är en ren avbelastning på bäckenet så skönt fast det gör ju ont ändå men det beror kanske på att bäckenet ska pressas ihop.

Svar på tråden Bäckenleds inflammation!!!!