Troll77: för ett par år sedan hade jag stora problem med min bäckenled (ej orsakat av grav.). I botten handlade det om överrörlighet, så min bäckenled hoppade (upphakningar) och for lite som den ville. Detta medförde en konstant smärta (alltså foglossning). Smärtan 'satt' precis som du beskriver.
Det enda som i slutändan visades hjälpa mig var sjukgymnastik, sjukgymnastik och åter sjukgymnastik. När det var som värst gick jag ca tre gånger i veckan... Jag fick akupunktur, TENS, ultraljud! (superbra för mig), massage, mobilisering, fick gå med bälte (rekommenderar ett lite smalare än det man oftast erbjuds) läääänge. Under lång tid så var jag alltid tvungen att ta med mig bältet för om jag fick ont så var det den bästa hjälpen. Vattengymnastik var också bra.
önskar jag kunde säga att det snabbt går över, men för mig tog det ganska lång tid innan det blev bra. Bättre blev det kanske på två månader, men helt bra... ja det tog kanske drygt ett år.
Jag gissar att det inte bara är själva bäckenleden som är inflammerad. Minst lika besvärligt var inflammationen i alla muskelfästen...
Huuuuu....minns med fasa hur det kändes att lägga sig på rygg, på ett relativt hårt underlag, det var precis som man hade en stenbit i rumpan som gjorde uront. Och att ligga på sidan var ett h-vete!
Men åter igen - tröst finns. Man blir bättre. Hoppas du har en bra sjukgymnast för de har magiska händer. Min är en ängel!
Förutom detta så fick jag äta antiinflammatoriskt under ganska lång tid. Men det som ändå gjorde att jag blev bra var nog stabiliseringsträningen. Tråkig, men ack så nyttig.