• Anonym (undrande)

"Hur" blev ni gravida?

När ni var mogna för familj struntade ni bara i skydd och körde på eller gjorde ni uträkningar/äl tester och "planerade" graviditeten? Hur lång tid tog det för er? Hur gamla var ni?

• Svar på tråden "Hur" blev ni gravida?
  • CarlHugo

Vi bara körde på och hoppades på det bästa! Tog 1 månad. Vi var 29

• Tigertofflan

Vi hade precis flyttat till hus, och sa, blir det så blir det.

Efter 3 månader i huset blev vi gravida!! Jag var 22 han 26.

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Anonym (oplanerat)

vi gjorde ingenting alls. det bara hände

• Anonym (oplanerat)

glömde, jag 21 han 35

• Mumin

Vi planerade, jag gillar att planera viktiga saker .

Första barnet blev till med hjälp av äl-tester på första äl-testförsöket ca 4 månader efter att jag slutat med p-piller. Fast vi hade typ nästan aldrig sex fram tills dess att vi testade pga resor, jobb etc.

Andra barnet tog jag ut spiralen och vi körde på, men när det inte tog sig på två försök så köpte vi äl-tester igen och blev gravida direkt.

Jag var 27 när jag blev gravid första gången och 30 andra.

After all... tomorrow is another day.
  • Crazy Baby

Med dotter nummer 1 så körde vi på i två månader, testade äl-tester tredje månaden och lyckades!

Blev sedan oplanerat gravid 8 månader efter dotter nummer 1, men tyvärr resulterade den graviditeten i ma. Men men hjälp av äl-tester blev vi gravida direkt igen på första äl!! Väntar nu en flicka till och är i vecka 32!

Var 29 när dotter nummer 1 föddes kommer vara 30 när nästa kommer!

• McIris

Vi körde utan skydd o hade lite extra koll på tiden runt ÄL. Blev gravida på andra försöket o jag är 31 o han 32år.

• modestyonly

Jag har inte gjort annat än slutat med skydd, blev gravid efter en månad med första och dom andra fyra, snabbt också, åtminstone inom 2-3 månader! Den fjärde  var den enda som inte var "tänkt", han kom till på ett oskyddat samlag!

Min femte..lilla älskade sladdis..tog ca 3 månader att tillverka, då var jag 41, och var lika fertil som vid första barnet!

När jag fick första var jag 23 och pappan 21!!

Jag tycker att man ska vänta med tester tills man får problem med att bli gravid eller tycker det tar för lång tid!! Ha roligt och och ha tålamod, ibland tar det lite tid, speciellt om man ätit p-piller!! Alla är olika, jag vet att inte alla har samma tur som jag

Modesty the one and only
  • Svamp Bob Fyrkant

Jag "planerade" väl lite mer än vad han gjorde...jag räknade ut på ett ungefär när jag borde ha ÄL med tanke på SM och den veckan lekte vi kaniner
    Det tog sig på första försöket.
    Jag var då 20 år och han var 27...

...bara 8 veckor kvar...
  • Lady Tess

Det "bara" blev!!

Käkade ju inga p-piller så vi visste ju att det kunde hända! Han ville vänta ett tag och det ville inte jag......

Vi vet ju båda hur barn blir till så.....

Ja William är snart 2 år

William
Svar på tråden "Hur" blev ni gravida?