"Hur" blev ni gravida?
När ni var mogna för familj struntade ni bara i skydd och körde på eller gjorde ni uträkningar/äl tester och "planerade" graviditeten? Hur lång tid tog det för er? Hur gamla var ni?
När ni var mogna för familj struntade ni bara i skydd och körde på eller gjorde ni uträkningar/äl tester och "planerade" graviditeten? Hur lång tid tog det för er? Hur gamla var ni?
Vårt andra barn var någonlunda planerat.
Slutade med p-piller för 2 1/2 ¨år sedan.
Hade såklart oskyddat sex med mannen,lite när vi kände för det.Hade inget tanke på när och om jag skulle bli gravid.Vi tog det som det kom.
Tog väl 2 1/2 år innan jag blev gravid,för andre gången.
Jag var 23,han 28 år.
Första barnet var jag 16 år,och blev gravid efter bara 4 månader.
Vi bestämde att jag skulle sluta med piller och sen tutade vi och körde
Tog 4 månader sen var jag gravid och ska föda beräknat om 43 dagar
jag slutat med p-piller i september -05, blev gravid i början av januari -06. Är i vecka 37 nu. Bf 9/10-06. Jag blir 25 år i oktober, min sambo är 33 år.
Vi bestämde oss för att försöka bli med barn under årsskiftet. Jag hade slutat äta p-piller två år dessförinnan, vi använde kondom som preventinmedel efter det.
Jag har regelbunden mens, så jag räknade ut när min ÄL var, varvid vi hade oskyddade samlag två dagar före, under och två dagar efter ÄL. Jag blev gravid på första försöket, så ibland har man tur
Då var jag 24 och fästmannen 25.
planerade inget, men hade inget skydd, 23 år gammal.
Vi försökte aktivt under ett år, inget hände. 1 år senare och 3 IVF försök senare så fick vi en dotter
.
Körde det traditionella racet; kuk i musen.
Jag slutade med P -piller. Vart gravid efter nått halvår.. använde sen inte preventivmedel förrän min andra son var ett halvår..
tog bort spiralen den 23 dec.
hade senaste mens den 20 sep.
mös den 1 och den 3 januari äl den 3
detta va dock omedevetet. men gravid vart jag ![]()
Började prata om det i augusti 2005.
Skippade kondom i december.
Började med äl-test i februari.
Tempade i mars.
Blev gravid i april.
Vi är 22 år bägge två.
Vi började försöka i december 2001. Jag hade då slutat med p-pillren någon månad innan.
Efter 36 månaders väntan och ingenting hände tog vi kontakt med en gyn. och gjorde en barnlöshetsutredning.
Jag fick till att börja med Pergotime som inte hjälpte, sedan Gonal-F injektioner och blev gravid på första injektionsomgången.
Sammanlagt 41 månader kämpade vi.
Jag var 24 då sonen föddes.
pratade om d.. har gjort d sedan 2:a året tillsammans. han ville vänta. jag blev gravid 2003 o gjorde abort för att ingen accepterade mig och skyllde på mig.. blev gravid trots att jag åt p-piller...
2006 snackades d allvarligt om detta igen (under de förgående åren snackades d lite strött) och d bestämdes att vi skulle starta verkstaden i slutet av sommaren eller i början av hösten.. Detta bestämdes av honom!!!!
under mars månad 2006 så fick jag PLUS på stickan... har sedan graviditeten me p-pillrena använd kondom för att skydda oss och under detta året blev d lite säkra perioder blandat me kondomer...
i slutet av februari fick jag nog och ville ta tag i saken me egna händer.. tänkte aldrig att nått skulle hända så fort!!
vi hade sex med kondom, jag tog kondomen med mig in till badrummet (skulle duscha så därför märktes d inte att d tog tid) och in med mig hade jag en liten plastkopp och en spruta (sådan man får från apoteket) och så samlade jag upp all sperma från koppen in i sprutan o sedan sprutade jag in detta i mig... har hört att om man får orgasm i samband med ett sprut så tar d mer så jag onanerade på golvet och kom... efter ca 10 minuter liggandes på golvet gick jag upp o duschade.. och som sagt i mars fick jag mitt plus.. d tog på en gång me andra ord!
Han blev chockad av nyheterna på BIM dagen men kom över d fort igen, nu är han lyckligare än någonsin då barnet är beräknat att komma i november någon gång!
**Vi är båda 21 år gamla**