"Hur" blev ni gravida?
När ni var mogna för familj struntade ni bara i skydd och körde på eller gjorde ni uträkningar/äl tester och "planerade" graviditeten? Hur lång tid tog det för er? Hur gamla var ni?
När ni var mogna för familj struntade ni bara i skydd och körde på eller gjorde ni uträkningar/äl tester och "planerade" graviditeten? Hur lång tid tog det för er? Hur gamla var ni?
Med första körde vi på och blev gravida på 3:e försöket. Jag var 23, han 24.
Nu blev jag gravid en månad innan vi skulle börja försöka, jag 25 och han 26.
Inga äl-tester eller minutiös planering alls.
Läntade sååå efter barn,
men det gick dock inte så fort som vi trott att det skulle göra, slutade med p-piller o fick tillbaka mensen ganska snart.
Efter 3 års bebisverkstad så lyckades vi få världens underbaraste lilla kille! Men han var värd allt väntan o längtan! Jag var 22 o min sambo 25 när han kom till världen!
(Fick dock ett mf därimellan i v 16)
Den dagen vi bestämde oss för att skaffa barn så omvandlade vi min p-dator (som tidigare sagt till när vi inte skulle ha sex) till att berätta för oss när det var ÄL dags
Tog 3 försök innan vi lyckades, men detta slutade tyvärr i MF. 2 månader senare så syntes + på gravtestet igen och lyckan är total.
Jag är 22 och min sambo 28.
Slutade bara med p-pillren och så sa vi att det blir när det blir.
Det togs sig efter 3 år.
Glömde säga att jag är 28 och min sambo 29.
Första barnet var inte planerat, hade dock inget skydd så så kan man ju räkna ut att det KAN bli barn. Andra barnet slutade jag äta p-piller och vi hade tänkt att det skulle ta ett par månader tills kroppen ställde om sig men jag blev gravid direkt, hann inte ens få nån mens. Jag är 24 och min sambo är 29.
Det bara hände
Åt inga ppiller men använde annat skydd men allt kan ju hända ändå.
Lång tid, nej. Vi blev gravida när vi varit ihop i ungefär 2 månader.
Jag 19 och min sambo 22.
Åt p-piler, tog varje dag, var inte magsjuk eller liknande som kan "slå ut" funktionen. Hade inte planerat barn och blev minst sagt chockad!!! Barnet var såleds inte planerat men ack så välkommet!!! Idag är min son 8 år och det bästa jag har!! kram.
Första barnet blev till trots p-piller (Desolett) Andra barnet.... VI hade precis köpt ny lägenhet och sade att det hade varit kul med en liten till. Efter två månader var jag gravid
Tredje som jag väntar nu har också blivit till trots p-piller
Glömde skriva att första graviditeten var jag 18 och han 20, andra grav. jag 23 och han 25 och nu....Jag 33 och han 35