• gulllis

Blir så irriteras på min sambo ibland...

Har du något som du irriterar dig på hos din sambo??

Jag ha en toppen go sambo inget fel så men man kan ju gå och irritera sig på små saker ändå.

Min sambo glömmer alltid att torka av köksbordet efter frukost/lunch/middag det irriterar mig....

Säger åt honom då får jag ett smile sen tar han trasan och torkar som tur är...

• Svar på tråden Blir så irriteras på min sambo ibland...
  • gulllis

är det bara jag som irriterar mig för små saker??

• Hannah76

Har en klassiker som helt plötsligt börjat irritera mig.. Han lämnar ring o lock uppe på toan..*S* Skitirriterande eftersom jag just nu går upp ett flertal gånger på natten o kissar, har satt mig direkt på porslinet ett par gånger..*S*

• 2äggmamma

Min ställer disken PÅ diskmaskinen...

• gulllis

härligt att höra att det finns fler här ute,, trodde att jag va ensam om att irritera mig på småsaker,,,

• gulllis
    2äggmamma skrev 2006-09-23 11:31:01 följande:
    Min ställer disken PÅ diskmaskinen...
    ja diskmaskinen min tror att den plockar i sig själv och ur för den saken..
  • gulllis

som vanligt med mina trådar tack

• LaFontaine

Min karl tror också att smutsig disk hoppar in i diskmaskinen om man bara ställer den ovanpå. Dessutom slänger han smutsiga strumpor på golvet vid soffan. Men det gör inte så mycket, han är bäst i alla fall

• davidian

2äggmamma och iseka.....ååh det där är sååå irriterande. skitig disk ovanpå en halvfull diskmaskin

• Karpet

Oj, var ska jag börja?

Han lägger sina galgar på min handduk när han har duschat, sedan lämnar han dem där. Jag flyttar över dem till hans handduk när jag ser det, sedan morgonen efter har han flyttat över dem till min handduk igen och så håller vi på tills jag tröttnar och säger till honom.

Han slänger sina använda thépåsar i vasken.

Han lämnar disk i diskhon även fast det finns massor med plats i diskmaskinen.

Om han lägger in saker i diskmaskinen självmant så är det teflonpannor som inte ska vara där så jag får plocka ur den och handdiska den eftersom jag alltid märker det när han gått till jobbet.

Om han får för sig att tvätta så stoppar han in tvätten i maskinen och sedan lämnar han den. Han verkar tro att tvätten torkar alldeles av sig själv hopknölad i maskinen.

Han är ALLTID sen. Om jag ringer honom på jobbet och han säger att han precis är på väg att stänga av datorn och komma hem om 20 minuter så måste jag alltid lägga på minst 1½ timme till det. Han är helt omöjlig när det gäller punktlighet.

Han tittar på fotboll med en outhärdligt hög volym varje helg i minst 3-4 timmar. Det är så högt att jag inte kan tänka så jag måste gå ut från lägenheten för att inte bli tooookig.

Han har spenderar ungefär 2 timmar vaken tid hemma under veckorna om han inte är ute och reser, men han förstår inte att han inte har tid att följa 7000 serier på TV så han spelar in dem och sedan till helgen har han typ 14 timmar av inspelade skitserier som han måste se.

Det var det jag kom på just nu, det kommer säkert mer. Jag älskar honom trots alla dessa irriterande små ovanorna vill jag bara tillägga. Han har fler bra sidor än irriterande

• lilla mej

min sambo lägger smutstvätt bakom toa dörren, hittade presis en stor hög. och säger att han inte had etid i morse att lägga det i tvättkorgen, undra om han hade 3par kalsoner på sig i morse hmm

nu står han i köket och rengör grillen och mummlar att han måste göra allt i detta hemmet och jag bara sitter vid datorn..... ja jaja stackarn.

• Essica

Hur vore det om man inte irriterade sig på något. Det värsta är allt det som var så gulligt i början när man träffades, men nu är det ju bara såååå jobbigt =)

• markattan

har ni inte lärt er?!

Det är ju as sött med strumpor/kläder under sängen.....tidningar utspritt på toagolvet...att allt ska göras imorrn...att mantjatar när man säger en sak EN gång. Innebandy kläderna som osar nu-dör-jag hänger på bakarskanten för att torka.Jag hade tänkt att ta en ölmed **** och därmed bekräfta att jag blir hemma sittandes med barnen utan att blinka...OSV

Vi kanske får skylla oss själva eftersom det var så SÖTT när vi träffades....

• Grisling

Jag är gift med en tidsoptimist, det är hemskt ibland!

Låt oss säga att vi ska hälsa på mina föräldrar på landet och ska ta en buss klockan 16. För att hinna med en måste vi gå hemifrån senast 15.45. Han har alltså haft hela dagen på sig att dusha, raka sig etc, men han hoppar in i badrummet TIDIGAST 15.15, kommer ut 15.35 och vi får springa till bussen 15.50 (han har då inte heller hunnit raka sig). Sedan har han mage att klaga på att vi alltid måste springa till bussen och att han blir svettig, utan en tanke på att det är HANS slöhet som gör det!

• LaFontaine

Grisling: Precis så är min sambo också. Helst kliver han upp en halvtimme innan han ska gå. Då tar han en lång dusch och rakar sig gärna. Då hinner han inte med frukost alternativt med bussen och gissa vem som får skulden? Jo jag, även om jag fortfarande inte klivit upp. Detta sker enbart på morgonen och det tog ett tag innan jag förståd varför. Han har lågt blodsocker på morgonen. När han har lågt socker får han nämligen en massmördare att framstå som riktigt trivsam. Efter en smörgås är han dock samma mysiga karl igen

• Angelito

Haha blir full i skratt, varför är karlar sånna?

Min glömmer, stackarn . Jag brukar fråga varför han inte ha gjort saker som han vet måste göras? Jo han glömde det totalt.
    Men han gör allt när man säger ifrån....men med gravidhormoner så är man tom arg på att få säga ifrån, är jag morsan till han med eller?
    Men men annars är han en go man

• Maggis

Min sambo diskade selektivt förr. Diskade vissa ting och lämnade andra, alltså. Så det ändå inte var färdigdiskat. Men nu har han slutat med det, efter många och långa irriterade utlägg från min sida.

Han har en tendens att öppna skåpsdörrar och lådor för att sedan inte stänga dem. Vi har inte svängdörrar i köksinredningen.

Annars är det inget mer förutom att han knakar med sina leder (händerna); ett ljud som får mig att rysa av olust. Numera gömmer han handen bakom ryggen eller under en kudde när han knakar med den - som om det inte hörs bara för att det inte syns. Bara det är ju en smula gulligt och tar udden av irritationen. Man kan inget annat än flina åt honom då.

//Maggis
Svar på tråden Blir så irriteras på min sambo ibland...