Inlägg från: Mirris |Visa alla inlägg
  • Mirris

chihuahua hur ofta gå ut?

Gör som jag! Annonsera o leta reda på en bra hundvakt som kan ta ut jycken på en kissetur på lunchen. Kanske kan du lämna hunden där på morronen o hundvakten lämnar hem vovven runt lunch! Så slipper den va hemma själv så länge!

Har du vovven redan?
    Om inte kan du tänka på att du kanske får en jycke som VÄGRAR vara hemma själv. En sån har jag fått.. så jag får snällt anlita en hundvakt så hon slipper sitta här o yla o stressa ihjäl sig!

• Mirris

Att testa för allerig INNAN man blivit utsatt för det man kanske skulle va allergisk emot är nog inte mycket idé!

Min son o jag tog varsitt blodprov i våras för att se om vi var allerigska (det var ett himla snorande i många veckor) men våra prover var helt normala.. inget konstigt. Men så åt min son hallon för första gången.. och svullnade upp i hela ansiktet.
    Det förklarades med att han itne utsatt sig för just det innan, och därför blev det inget resultat på provet!

Kanske idé att åka iväg och umgås med hundarna innan. Kanske ställa upp som hundvakt nån helg.

En liten vovve behöver lika mycket aktivering som en stor.. däremot behöver man kanske inte ränna runt så mycket o motionera.

Kissenödiga med jämna mellanrum blir ju även en liten vovve!
    Och en del jyckar (som min) tar EXTREMT lång tid på sig att bli rumsren, även fast man bor bra till o kan gå ut OFTA!

• Mirris

Min gammelhund fick ibland följa med till jobbet. När jag jobbade till 15.. då brukade hon få följa med en arbetskamrat hem som bara jobbar halvtid o alltid slutar kl 13.

Då brukade jag åka ner till jobbet o parkera dan innan. O så gick vi eller tog bussen hem.
    Sen gick vi ner på morronen.. så låg hon i bilen till frukost, då fick hon en liten kisstur..o sen fick hon ligga till 13 när jobbarkompisen gick hem!

På sommaren såg jag alltid till att parkera i skuggan och så öppnade jag bakluckan o fönster, och så var hon nästan alltid helt rakad på sommaren. (hon hade låsbart galler)
    På vintern fick hon lita till sin VARMA päls. Hon brukade sova ute i snön vissa nätter, så frös gjorde hon inte! Och så handlade det aldrig om mer än 5 timmar i bilen.

Nu efteråt fattar jag inte hur jag vågade.. vem som helst hade ju kunnat stjäla hela bilen o åka iväg med!!!! Men då tänkte jag inte på det. Idag skulel jag aldrig kunna göra nåt sånt.. det är så mycket sjuka människor i detta land som får vara lösa ute!!

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?