Min gammelhund fick ibland följa med till jobbet. När jag jobbade till 15.. då brukade hon få följa med en arbetskamrat hem som bara jobbar halvtid o alltid slutar kl 13.
Då brukade jag åka ner till jobbet o parkera dan innan. O så gick vi eller tog bussen hem.
Sen gick vi ner på morronen.. så låg hon i bilen till frukost, då fick hon en liten kisstur..o sen fick hon ligga till 13 när jobbarkompisen gick hem!
På sommaren såg jag alltid till att parkera i skuggan och så öppnade jag bakluckan o fönster, och så var hon nästan alltid helt rakad på sommaren. (hon hade låsbart galler)
På vintern fick hon lita till sin VARMA päls. Hon brukade sova ute i snön vissa nätter, så frös gjorde hon inte! Och så handlade det aldrig om mer än 5 timmar i bilen.
Nu efteråt fattar jag inte hur jag vågade.. vem som helst hade ju kunnat stjäla hela bilen o åka iväg med!!!! Men då tänkte jag inte på det. Idag skulel jag aldrig kunna göra nåt sånt.. det är så mycket sjuka människor i detta land som får vara lösa ute!!