• christy

chihuahua hur ofta gå ut?

Hur många rastningar per dag?
    Måste den rastas vid lunch ifall man rastar morgon eftermiddag,typ vid tre?

Nån som har en liten hund som kan svara..
    Tack på förhand!

• Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?
  • Heidi1

har dock inte så liten hund.men jag skulle nog säga att d beror nog mycket på hunden isäg

• jtoao

Alla hundar ska ut lika mkt kanske oftare om dom är mindre jag säger minst fem ggr/dag varav minst två riktiga promenader

• giz den allsmäktige

ehhh små hundar ska gå ut lika ofta som stora hundar.
    och otroligt nog så ska även små hundar ha motion.......
    du kanske ska fundera på katt istället?

• giz den allsmäktige

områdets tekoppsvove går 2kms promenader 2 gånger om dagen...... å den är fortfarande mega pigg så den brukar ränna efter bollar å gud vete amen.

• christy

Ja,förstår att de behöver motion,daa..
    Har en granne me liten hund som går ut ca tre gånger per dag.
    Hur gör ni som jobbar o inte kan gå hem på luchen?
    För alla kan väl inte vara hemma?

• Hannah76

Den måste definitivt ut vid lunch. Promenad minst var 4:de timma, har jag för mig är en bra tumregel (inte på natten då..). Småhundar kanske inte behöver lika hård motion som större hundar, men de måste aktiveras lika mycke.

• christy

visst ehöver dom motion men en liten hund behöver inte lika långa promensdet som en stor hund,står på skk iallafall..

• Mirris

Gör som jag! Annonsera o leta reda på en bra hundvakt som kan ta ut jycken på en kissetur på lunchen. Kanske kan du lämna hunden där på morronen o hundvakten lämnar hem vovven runt lunch! Så slipper den va hemma själv så länge!

Har du vovven redan?
    Om inte kan du tänka på att du kanske får en jycke som VÄGRAR vara hemma själv. En sån har jag fått.. så jag får snällt anlita en hundvakt så hon slipper sitta här o yla o stressa ihjäl sig!

• christy

mirris-ne,tänkte bara leta fakta innan man bestämmer sig,har velat ha hund länge..har ioförsig två bekanta som e hemma som har hund.Men har läst vissa som rastar morgon o eftermiddag..
    tänkte ifall detta stämde..

Hur är det me barn,tänk om det skulle visa sig att hon e allergisk,tråkigt ifall man måste lämna bort hunden..

kan man ta nå test?

• piixelslyna

ALLA hundar behöver komma ut, en tumregel är minst 5 ggr/dag.

Självklart måste hunden ut även mitt på dagen. Spelar ingen roll hur stor/liten hunden är.

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?