Inlägg från: StarDust84 |Visa alla inlägg
  • StarDust84

chihuahua hur ofta gå ut?

Har en liten hund och den är jag ute med minst fem gånger per dag, varav en av dessa är en längre promenad. Hon orkar gå långa promenader men på ex lunchen när det är kort om tid räcker det men en liten vända. En kompis har oxå en liten hund och den fick problem med ryggen eftersom hon gick alldeles för långa promenader så det kanske inte är bra att gå alleles för långt. jag var lite tveksamm till att skaffa hund först men nu såhär i efterhand är de det bästa jag gjort! :)

• StarDust84

Jag hinner hem på lunchen till hunden, sen så vet jag en del som tar med sina små hundar till jobbet, bäddar i i bilen och har mat och vatten där oxå å sen går de ut med hunden på lunchen och när dem har raster.

• StarDust84

Näe precis kan ju inte va kul för hunden å sitta i en bil hela dan.Fast min lilla vovve sover ändå bara när jag är borta så ja tror inte att hon skulle bry sig så mycket, fast ja skulle ändå inte villa ha henne i bilen. Vet inte hur dem gör på sommaren för det går ju inte å ha den där om det är jättevarmt!

• StarDust84

Tycker att du ska skaffa hund om du vill! Jag tycker att det verkar som om du visst tänkt igenom detta. Ta inte åt dig av allt negativa som skrivs. Eftersom jag fortfarande pluggar så hinner jag hem till min hund på lunchen å sen så slutar jag ganska tidigt om dagarna, men om det behövs så kan hon vara enam en lägre tid. Trots det kan jag lova att hon inte är understimulerad.

När jag börjat jobba har jag ingen aning om hur mina arbetstider kommer att se ut, men jag vet att jag kommer att kunna lösa det. Hunddagis, eller någon som tar hand om den på dagarna.

Nu vet jag inte hur det är med andra små hundar men min hund orkar inte gå lika långt som stora hundar, speciellt nu i sommar när det har varit varmt så har hon inte alls orkat (detta har jag märkt genom att hon lagt sig ned å prottesterat)med några långa promenader, iaf inte på dagarna, hon har väldigt mycket päls så det kan ju vara en bidragande faktor.

Lycka till med hunden!

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?