Inlägg från: Lizard19 |Visa alla inlägg
  • Lizard19

chihuahua hur ofta gå ut?

Men herre gud....

Beror väl på vad du vänjer hunden till... !

Förvisso har jag en stor men hoon får gå ut 3 ggr per dag....

Räcker gott och väl...

Min polare har en dvärg pinsher som hon sprang ut med nästan varje timme med.. Ja vist nu är han van vid det... !

Det du vänjer hunden till komme r den att anpassa sig men sen beror de på dej hur du känner själv att du vill göra... =)

Min hund klarar att hålla sig länge förvisso inte ofta d händer men skönt att veta om de blir kris.. =)

• Lizard19

usch kul för hunden att ligga i en bil...

Men hur gör de på sommaren då när bilen är för varm ?

Jag kan tala om att här finns de ingen chans för hundvakt men tur är väl att vi är 2 med lite varierenade arbetstider ;)

har ni inget hunddagis då där  ???

• Lizard19

Jo men en hund kan väl få aktiveringen de timmar man har tid å sen får vila de timmar man inte har tid ;)

Å de kan vara så att man inte har tid på jobbet....

Å alla hundar behöver inte lika mycket aktevering..

Beror väl på lite hur hunden är själv oxå ;)

• Lizard19

Nej precis...

Men åter igen det beror på hur mycket man vill involvera sig med hunden.

Jag ser min hund som ett sällskap och vakthund eftersom jag är ensam mycket kvällar.

Hon behöver medel aktevering. Vissa dagar är bara vila medans andra är mycket motion. Men hon lider inte för det passar henne och de är det som hon är van med =)

Så för att gå tillbaka till tråden ... Vänj din hund vid d du är van vid och ditt liv. Du ska inte anpassa dej efter hundens liv utan hunden efter ditt... Förstårs om hunden passar in i ditt liv men det får man fundera länge på innan man skaffar hund =) Och givetvis får du oxå anpassa rasen därimot efter hur du är som person och hur mycket du vill aktivera hunden =)

• Lizard19

Hmmm min hund är inte gammal hon är 3 år....

Å hon får vara ensam 2-4 ggr i veckan långa dagar MEN jag anser inte att hon har ett tråkigt liv....

Ja vist ensam varje dag d fattar man kanske att de blir lite väl trist men de beror på hur ens situation ser ut. Har du tid att gå hem ? Hundvakt kanske... Eller hund dagis eller möjlighet att ta med den ibland ?

Möjligheterna är många men som sagt man får nog fundera över rasen =)

• Lizard19

Därför att hunden faktisk är ett husdjur till männsikan inte tvärtom.... Men jag anser inte heller att man ska låta hunden vara ensam flera timmar alla dagar....

Men tyvärr så tycker jag att för många människor skämmer bort hundar.. Å d märks för många hundar idag ( inte alla ) klarar inte av att vara ensamna... Inte ens ett par minuter.

Men jag har precis som du oxå förslagit många lösningar... ;)

• Lizard19

Men ni läser ju inte mellan raderna.. Ni ser bara att ahhhh hur kan hon säga att hunden ska anpassa sig efter männsikan... Enkelt vi står i högre rank... Jag formar ju givetvis min hund efter våra liv men jag har oxå valt en ras som passar våra liv ;)

MEN ! Det är tydligen ingen som ser mitt men.... Man ska inte lämna hunden ensamn för ofta det håller jag med om. Även om jag tycker att man dalta för mycket med hundar idag men som sagt alla raser är olika...

Jag lämnar Isa ensam hela dagar 3-4 ggr i veckan... Hon sover mest eller leker med sin aktiveringsboll och jag se inget fel i det faktiskt. Förvisso jobbar jag inte heltid.

Tjejen här vill ha en chi och tydligen kräver de mer promenader och det var väl det hon ville veta. Jag har hört att de ty sig oxå mer till sin ägare och har svårt att vara själva då de vill gärna följa med...

Vet du jag tycker du ska gå in på vovve och höra dig för där oxå finns mycket bra folk där som kan ge dej många tips om dem tror jag =)

Lycka till =)

• Lizard19

Vet du ? Hur länge hon är ensam är faktiskt min ensak ... Det är min hund...

Hon kan vara ensam från 1 timme till 8

Ibland händer det att hon är ensam länge ibland inte...

Vi jobbar skift här hemma så ibland händer det att hon får vara ensam en hel kväll eller dag. Nån gång så lämnar vi henne till en hundvakt vi har men bara om de krisar.

Va hon behöver och inte behöver är inte upp till dig utan mig...

Du tror verkligen att alla har hundvakter ? *skakar på huvudet*

nepp så är det faktiskt inte...

Å vist jag kan hålla med om hunden är ensam varje dag i 8 timmar då ska man inte ha hund.. Men nu var de väl inte detta som tråden handlade om ... Utan om en speciel ras !

Nu lägger jag ner för som vanligt ballar d ur ;)

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?