Inlägg från: BjörnesMagasin |Visa alla inlägg
  • BjörnesMagasin

chihuahua hur ofta gå ut?

Hallonsaft har nog skrivit det vettigaste i den här tråden, tror jag...

Måste bara lägga till angående att ha hunden sittande i bilen när man jobbar, att det är faktiskt olagligt!!!

Sen ska en hund aldrig vara ensam mer än max fyra/fem timmar per dag, och det oavsett om man går hem på lunchen och rastar den eller inte...

Problemet är ju inte om hunden kan hålla!!

Mina hundar skulle utan problem kunna hålla sig från morgon till kväll om det krisade, men jag skulle aldrig drömma om att lämna dom ensamma en hel dag för det...!!!

Jobbar man heltid och har hund så får man fixa dagmatte/-husse eller lämna hunden på hunddagis, svårare än så är det inte!!

Hellre vara hemma med hunden hela dagen och bara rasta den två eller tre gånger, än att den rastas både morgon, lunch, eftermiddag och kväll, men får vara ensam hela dagen däremellan......

• BjörnesMagasin

...om hunden kan hålla SIG...

• BjörnesMagasin

Lizard19:
    Då undrar jag bara vad du menar med HELA dagar, för jag hoppas verkligen inte att det är 8-timmars arbetsdagar du menar!!!

INGEN hund, oavsett ras, ska lämnas ensam så länge!!! Det är möjligt att dom vänjer sig vid det, men det ska dom inte behöva göra...!!!

Det kan väl vara okej om det händer nån enstaka gång, för att det är kris, att nåt händer så man inte kan ta sig hem tidigare eller nåt sånt, men det får inte bli en vana...

Då ska man inte ha hund överhuvudtaget!!!

• BjörnesMagasin

Håller med Menu och Hallonsaft fullständigt!!!

Har man hund så får man bara se till att den inte behöver vara ensam hela dagarna, och det spelar ingen roll vad det är för ras, eller ens om man har två hundar...

Och nej, jag tror inte att alla har hundvakter, men alla borde ha det!! Det vet vi ju alla att det finns folk som aldrig borde ha skaffat hund överhuvudtaget, precis som det finns folk som inte borde ha barn...

Och att man har möjlighet till hunddagis eller hundvakt kanske man skulle ha kollat upp innan man skaffade hunden...!!!

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?