Inlägg från: menu |Visa alla inlägg
  • menu

chihuahua hur ofta gå ut?

nu har jag inte läst allt men
    vi har haft en stor hund bernen sennen
    men har nu 2 chihuahua killar på 3 och 4 år

å dessa små behöver gå ut oftare, åtminstone den ena (äldre) av dessa måste ut minst efter 5 tim hellst var 4 tim, den andra kan ha längre emellan! så det är nog inte bara hur man lär hunden, utan de är ju oxå individer
    men fast hunden nu skulle klara av att hålla sig så är det ju ett flock djur å skall inte vara ensam hela dagarna typ 9-10 tim, det är ju hemskt att tro ens! så nog måste man ut med de mitt på dagen!

vi går ut på morgonen ca 0630-7 på en liten morgon promenad ca 20 min,
    sedan runt 11 på en lång promenad ca 4 km (eller oftast går vi till nått ställe där de får springa lösa å leka med varandra, å då springer de verkligen som tokar)
    vid 1530-16 kan vi ta en snabbis ut,
    å så en längre promenad ca 2 km runt 1800-1930 tiden - lite olika
    å så en snabb kiss innan vi går å lägger oss runt 22-23 tiden

• menu

nej alla kan ju inte fixa hundvakt, å det är ju sådant man måste tänka på när man skaffar hund, jobbar man hela dagarna utan att kunna rasta hunden (eller ha med den på jobbet) å inte har hundvakt heller - så skall man ju inte skaffa hund!

• menu

håller med hallonsaft, skaffar man djur (eller barn), så skall man ta hand om dem! bor själv ute i skogen så funderingarna har varit många innan vi bestämde oss för hund igen.

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?