Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

chihuahua hur ofta gå ut?

Den måste definitivt ut vid lunch. Promenad minst var 4:de timma, har jag för mig är en bra tumregel (inte på natten då..). Småhundar kanske inte behöver lika hård motion som större hundar, men de måste aktiveras lika mycke.

• Hannah76

Det handlar inte bara om hunden kan hålla sig eller inte.. Det handlar om att hunden måste aktiveras både fysiskt o psykiskt för att trivas o må bra.

• Hannah76

När man skaffar hund kan man inte bara se den närmaste tiden framåt, utan även tänka hur det kan bli längre fram. Det är ett stort ansvar att skaffa en hund, som kräver mycket tid, tålamod o kärlek.

• Hannah76

Innanman skaffar hund så har manjju all tid i världen att försöka hitta de bästa lösningarna för sig o för den kommande hunden. Det gäller att planera, en hund är inget impulsköp.

• Hannah76

christy :Helt ok. jag har ett tips till dig *L* Det är att du lånar hem en hund (fråga uppfödare du tänker köpa tex) o ser om ditt barn reagerar.

• Hannah76

Stackars hundar.. Vad tragiskt när det går så långt. Hoppas de inte behöver avliva några.. Var inne o köpte ett vårdygn.

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?